top of page
Jcmm.cz-positive(1).png
ROBOTIADA HELLAS PNG.png

BEAR RESCUE

CONTROLED

79673171_104318341055526_262384700489937

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Κοινή κατηγορία για μαθητές 10 έως 19 ετών.

ΣΤΟΧΟΣ

Στόχος αυτής της κατηγορίας είναι να σώσετε  μια αρκούδα η οποία έχει χαθεί και να την επιστρέψετε πίσω στο καταφύγιο στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.

Μέγιστος χρόνος παραμονής μιας ομάδας στην πίστα είναι τα 2 λεπτά. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα με τον μικρότερο χρόνο. Σε περίπτωση ισοβαθμίας μεταξύ δύο ομάδων ο νικητής προκύπτει μετά από την τελική αναμέτρηση των ομάδων αυτών. 

ΚΑΝΟΝΕΣ

Σε αυτήν την κατηγορία το ρομπότ σας θα πρέπει να κινείται με χρήση οποιουδήποτε χειριστηρίου  εσείς επιθυμείτε.

Κατά την διάρκεια του γύρου το ρομπότ σας δεν θα πρέπει:

  • Τραυματίσει την πίστα με οποιοδήποτε τρόπο.

  • Να αφήσει πίσω του οποιοδήποτε εξάρτημα του.

  • Να μετακινήσει το τούνελ που μετράει τον χρόνο.

  • Να μετακινήσει τα τοιχώματα που βρίσκονται μέσα στην πίστα.

  • Να  επικοινωνεί με οποιαδήποτε άλλη εξωτερική πηγή εκτός του χειριστηρίου σας.

  • Να  έρθετε σε επαφή με το ρομπότ αφού ο κριτής έχει σφυρίξει την έναρξη του γύρου, παρά μόνο εάν ο διαιτητής σας το επιτρέψει.

Το μέγεθος του ρομπότ σας πρέπει να είναι κατάλληλο για να μπορεί να περάσει από την πύλη ελέγχου (σήραγγα του χρόνου). Η πύλη είναι 500 χιλιοστά μήκος x 360 χιλιοστά πλάτος x 420 χιλιοστά ύψος.

Στην κατασκευή του ρομπότ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κινητήρες, αισθητήρες και εγκέφαλο από το Lego Mindstorm NXT ή EV3, καθώς επίσης και οποιαδήποτε άλλα δομικά υλικά θέλετε. Τα δομικά υλικά μπορεί να είναι από οτιδήποτε. 

προδιαγραφές ρομπότ.jpg

ΡΟΜΠΟΤ

Η χρήση έως 4 κινητήρων, 4 αισθητήρων και εγκεφάλου από τα εκπαιδευτικά κιτ Lego Mindstorm NXT ή EV3 είναι υποχρεωτικά. Ρομπότ τα οποία έχουν χρησιμοποιήσει διαφορετικά μηχανικά μέρη από αυτά που αναφέρονται παραπάνω θα αποκλείονται από τον διαγωνισμό.

Το ρομπότ θα πρέπει να έχει μια συνεχή μη-διαφανή επιφάνεια τουλάχιστον 100mm μάκρος και 60mm ύψος για να είναι δυνατή η ανίχνευση του στην σήραγγα του χρόνου. Ελέγξτε με μεγάλη προσοχή τις διαστάσεις στην διπλανή φωτογραφία.

Στην κορυφή του ρομπότ (το οποίο είναι το υψηλότερο σημείο του) πρέπει να υπάρχει ένα καλά προσβάσιμο κουμπί STOP. Ένα ρομπότ θα πρέπει να σταματήσει και να σταθεί μετά την πίεση. Οι διαστάσεις του κουμπιού πρέπει να είναι 20mm x 20mm (πχ ένα καπάκι από μπουκάλι νερού). 

Από τον τεχνικό έλεγχο μπορούν να περάσουν μόνο  έτοιμα κατασκευασμένα και προγραμματισμένα ρομπότ για αυτόν τον διαγωνισμό. Στην αρχή του διαγωνισμού, καθώς και στους μεμονωμένους διαγωνισμούς, θα υπάρχει τεχνικός έλεγχος. Πριν από κάθε μεμονωμένο διαγωνισμό, μετά τον τεχνικό έλεγχο το ρομπότ μπαίνει σε καραντίνα μέχρι την στιγμή της έναρξης του αγώνα. Κάθε ομάδα παραλαμβάνει το ρομπότ της από τον αρμόδιο κριτή την ώρα που θα διεξαχθεί ο γύρος που συμμετέχει.

Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείτε από 2 έως 4 μέλη. Δουλέψτε ομαδικά. Αποφασίστε ποιος θα είναι ο ρόλος του κάθε μέλους της ομάδας.

Κάθε ομάδα μπορεί να συμμετέχει σε όσες κατηγορίες θέλει. Θα πρέπει για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να πάρει μέρος να διαθέτει ξεχωριστό ρομπότ. Δεν επιτρέπεται  ένα ρομπότ να συμμετέχει σε περισσότερες από μια κατηγορίες.

Κάθε ομάδα θα πρέπει να έχει δικό της ρομπότ. Δεν επιτρέπεται ένα ρομπότ να χρησιμοποιηθεί και από άλλες ομάδες.

Εάν ένας διαγωνιζόμενος ή ένα ρομπότ παραβιάσει τους κανονισμούς, ο κριτής έχει το δικαίωμα να ακυρώσει τον γύρο και να αποκλείσει την συγκεκριμένη ομάδα ΄τόσο από τους επόμενους γύρους όσο και από οποιαδήποτε άλλη συμμετοχή σε διαφορετική κατηγορία που ίσως έχει δηλώσει η ομάδα αυτή.

Καμία ένσταση εναντίον των αποφάσεων του κριτή ή των διοργανωτών δεν γίνεται δεκτή. Οι διοργανωτές έχουν δικαίωμα να τροποποιήσουν τους κανονισμούς χωρίς προειδοποίηση προκειμένου να διεξαχθεί ο διαγωνισμός όσο πιό ομαλά γίνεται.

Σημαντικό!!! Στην ROBOTIADA ισχύουν οι νόμοι του  Isaac Asimov (Isaac Asimov’s Laws of Robotics):

1ος Νόμος:

Ένα ρομπότ δεν θα πρέπει να βλάψει έναν άνθρωπο ή να επιτρέψει τον τραυματισμό ενός ανθρώπου μέσα από την δράση του.

2ος Νόμος:

Ένα ρομπότ θα πρέπει να υπακούει τις εντολές που του δίνονται από τον άνθρωπο, με εξαίρεση τις εντολές που παραβιάζουν τον πρώτο νόμο.

3ος Νόμος:

Ένα ρομπότ θα πρέπει να είναι ικανό να προστατεύει την ύπαρξη του μέχρι το σημείο που δεν παραβιάζει τον πρώτο και δεύτερο νόμο.

Εάν ένα ρομπότ δεν πληρεί βασικές προδιαγραφές ασφαλείας δεν θα επιτρέπεται να πάρει μέρος στον διαγωνισμό.

Εάν το ρομπότ μιας ομάδας αποτελέσει κίνδυνο για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και για το περιβάλλον του θα απομακρύνεται από τον διαγωνισμό.

ΠΙΣΤΑ

Η πίστα του παιχνιδιού είναι μια στερεά, επίπεδη και λευκή επιφάνεια συναρμολογημένη από μικρότερα κομμάτια. Οι ενώσεις μπορεί να έχουν κενά και ανισότητες στο ύψος μέγιστο 2mm. Υπάρχει  εμπόδιο σε μορφή τοίχου περίπου 100 mm ψηλό και τοίχος περιμετρικά της πίστας 100 mm ψηλός. 
Το ρομπότ δεν πρέπει να περάσει από πάνω ή να παρακάμψει ή να μετακινήσει τους τοίχους, αλλά μπορεί να "κοιτάξει" επάνω από αυτούς. Οι εσωτερικοί τοίχοι σχηματίζουν την διαδρομή. Το ρομπότ θα ξεκινήσει τη διαδρομή του στο πίσω μέρος της πίστας και η αρκούδα θα βρίσκεται κάπου  στο μπροστινό τμήμα.
(βλέπε την παρακάτω εικόνα – τα σκίτσα και οι γραμμές μέτρησης δεν υπάρχουν στην πίστα και εξυπηρετούν μόνο για επεξήγηση). Οι διαστάσεις που εμφανίζονται στο σχέδιο μπορεί να διαφέρουν από τις πραγματικές διαστάσεις με βάση το 10%.

ΠΙΣΤΑ BEAR RESCUE.jpg

Οι εσωτερικές διαστάσεις της σήραγγας γραμμής χρόνου είναι 500 x 360 x 420 mm. Οι τοίχοι αποτελούνται από συμπαγές υλικό και μπορεί να είναι διαφανείς. Υπάρχει μια ίσια γραμμή τουλάχιστον 420 mm στο μπροστινό και στο πίσω μέρος της σήραγγας.

ΑΡΚΟΥΔΑ


Η αρκούδα είναι ένα γεμιστό αρκουδάκι και έχει μήκος 17 εκατοστά, πλάτος 13 εκατοστά και βάθος 14 εκατοστά. Η αρκούδα δεν είναι ζωντανή, δεν κινείται και το βάρος της είναι περίπου 100 γραμμάρια. Υπάρχει επαρκής χρωματική αντίθεση της αρκούδας σε σύγκριση με το έδαφος της πίστας.  

 

 

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ


Οι συμμετέχοντες ολοκληρώνουν τον τεχνικό έλεγχο του ρομπότ και τρέχουν όσους γύρους επιθυμούν κατά την διάρκεια των 3 λεπτών.

 

Η νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα πραγματοποιήσει την διάσωση στον μικρότερο δυνατό χρόνο ανεξάρτητα από τον αριθμό των προσπαθειών που έκανε. Μετράει ο γύρος με τον καλύτερο χρόνο.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


Πριν την πρώτη κούρσα, κάθε  ρομπότ τρέχει έναν γύρο για τον τεχνικό έλεγχο, κατά την διάρκεια του οποίου πρέπει να αποδείξει:


την ικανότητα να κινείται χωρίς να βλάπτει την πίστα
την ικανότητα διέλευσης μέσω της πύλης ελέγχου χρόνου
τη λειτουργικότητα του κουμπιού STOP
σε περίπτωση αλλαγής / διόρθωσης του ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (εάν αυτό δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο), θα πρέπει να περάσει από τον τεχνικό έλεγχο για άλλη μια φορά.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 

Το μέλος της ομάδας που θα τρέξει τον γύρο τοποθετεί το ρομπότ μπροστά από το τούνελ του χρόνου. Το ρομπότ θα πρέπει να είναι ανοικτό και πλήρως λειτουργικό.

ΕΝΑΡΞΗ 

Το μέλος της ομάδας ξεκινάει το ρομπότ μετά από το σφύριγμα του κριτή, πατώντας το μεσαίο γκρι κουμπί στο brick. Ο χρόνος ξεκινάει να μετράει από την στιγμή που το ρομπότ περνάει μέσα από το τούνελ του χρόνου.

ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΙ ΓΥΡΟΙ

Κάθε ομάδα έχει 2 λεπτά χρόνου και κατά τη διάρκεια αυτών είναι δυνατόν  να έχει απεριόριστο αριθμό των εκκινήσεων. Ωστόσο, πριν από κάθε ξεκίνημα θα πρέπει να περιμένει την εντολή του διαιτητή. Ο καλύτερος χρόνος που επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια των 2 λεπτών των προσπαθειών για τη διάσωση της αρκούδας μετράει. Αν η ομάδα ξεπεράσει αυτό το χρονικό διάστημα, αυτή η προσπάθεια δεν θα μετρηθεί. Η θέση της αρκούδας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα παραμείνει η ίδια. 

Παράδειγμα: η ομάδα α έρχεται με το ρομπότ το οποίο είναι ρυθμισμένο και βαθμονομημένο. Ο διαιτητής σφυρίζει και το ρομπότ περνάει μέσα από το τούνελ του χρόνου. Ξεκινάνε να μετράνε τα 2 λεπτά. Μετά την έναρξη το ρομπότ  συντρίβεται στον τοίχο, η ομάδα θα μπορεί να αποφασίσει να μην συνεχίσει αυτόν τον γύρο και να ξεκινήσει με την επόμενο γύρο. Την ώρα 0:20 δευτερόλεπτα η ομάδα παίρνει την άδεια από τον διαιτητή για τον επόμενο γύρο και  ξεκινά. Σε αυτόν τον γύρο η διάσωση έγινε με επιτυχία  και η αρκούδα σώζεται στο χρόνο των 28,3 δευτερολέπτων. Η τρίτη απόπειρα ξεκινά στο 1:10 (υπάρχει ακόμα χρόνος από τα 2 λεπτά) και η αρκούδα σώζεται σε αυτόν τον γύρο σε 25,2 δευτερόλεπτα. Το αποτέλεσμα για την ομάδα είναι  25,2 δευτερόλεπτα.
Η θέση της αρκούδας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα παραμείνει η ίδια. 

Κατά την διάρκεια του ενός γύρου η ομάδα ίσως να έχει πάνω από μια επιτυχημένη διάσωση. Η διάσωση που έγινε στο μικρότερο χρόνο είναι αυτή που μετράει. Πριν από την επίσημη έναρξη των προκριματικών όλες  οι ομάδες έχουν δικαίωμα να τρέξουν στην πίστα σε ένα δοκιμαστικό γύρο. Αυτός ο γύρος δεν μετράει, αλλά είναι απλά μια δοκιμή του ρομπότ.

Στον πρώτο επίσημο γύρο οι ομάδες ξεκινάνε με την σειρά του αριθμού που πήρε το ρομπότ τους κατά την διάρκεια του πρώτου τεχνικού ελέγχου.

Στον προημιτελικό περνάνε οι πρώτες οκτώ ομάδες με τον καλύτερο χρόνο. Οι ομάδες που προκρίθηκαν διαγωνίζονται σε παράλληλες πίστες ως εξής:

Η 1η ομάδα  με την 8η ομάδα

Η 2η ομάδα με την 7η ομάδα

Η 3η ομάδα με την 6η ομάδα

Η 4η ομάδα με την 5η ομάδα

Οι τέσσερις ομάδες με τον καλύτερο χρόνο προκρίνονται στον ημιτελικό. Διαγωνίζονται σε παράλληλες πίστες ως εξής 

Η 1η ομάδα  με την 4η ομάδα

Η 2η ομάδα με την 3η ομάδα

Μετά την κατάταξη διαγωνίζονται σε παράλληλες πίστες η 3η ομάδα με την 4η για να προκύψει η νικήτρια ομάδα της 3ης θέσης. Και η 1η ομάδα με την 2η ομάδα για να προκύψουν οι  νικήτριες ομάδες της 1ης και 2ης θέσης..

Ο νικητής του διαγωνισμού στην απομακρυσμένη διάσωση αρκούδας θα είναι η ομάδα που θα νικήσει τον αντίπαλο στην τελική διαδρομή. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΛΗΞΗ ΚΑΘΕ ΓΥΡΟΥ

Για να θεωρηθεί επιτυχημένη μια προσπάθεια θα πρέπει το ρομπότ να έχει περάσει μέσα από το τούνελ του χρόνου κατά την λήξη του γύρου. Εάν ο χρόνος των 2 λεπτών  παρέλθει ο διαιτητής σφυρίζει την λήξη του χρόνου και ο γύρος δεν μετράει στην βαθμολογία της ομάδας.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΩΝ..jpg
bottom of page