DRAG  RACE

LEGO MINDSTORM

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Κοινή κατηγορία χωρίζεται για  μαθητές 10 έως 19 ετών

ΣΤΟΧΟΣ

Στόχος αυτής της κατηγορίας είναι η δημιουργία και ο προγραμματισμός ενός αυτόνομου ρομποτικού οχήματος που θα διανύσει μια απόσταση 10 μέτρων στον συντομότερο δυνατό χρόνο. 

ΚΑΝΟΝΕΣ

Κατά την διάρκεια του αγώνα το ρομπότ σας δεν θα πρέπει:

  • Τραυματίσει την πίστα με οποιοδήποτε τρόπο.

  • Να αφήσει πίσω του οποιοδήποτε εξάρτημα του.

  • Να αφήσει την πίστα διαγωνισμού, ούτε καν την ζώνη πέδησης.

  • Να  επικοινωνεί με οποιαδήποτε άλλη εξωτερική πηγή.

  • Να  έρθετε σε επαφή με το ρομπότ αφού ο κριτής έχει σφυρίξει την έναρξη του γύρου, παρά μόνο εάν ο διαιτητής σας το επιτρέψει.

ΡΟΜΠΟΤ

Το μέγιστο μέγεθος του ρομπότ σας πρέπει να είναι  500mm μήκος, 300mm πλάτος και 300 mm ύψος.

Στην κατασκευή του ρομπότ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κινητήρες, αισθητήρες και εγκέφαλο από το Lego Mindstorm NXT ή EV3, καθώς επίσης και οποιαδήποτε άλλα δομικά υλικά θέλετε. Τα δομικά υλικά μπορεί να είναι από οτιδήποτε. 

Η χρήση έως 4 κινητήρων, 4 αισθητήρων και εγκεφάλου από τα εκπαιδευτικά κιτ Lego Mindstorm NXT ή EV3 είναι υποχρεωτικά. Ρομπότ τα οποία έχουν χρησιμοποιήσει διαφορετικά μηχανικά μέρη από αυτά που αναφέρονται παραπάνω θα αποκλείονται από τον διαγωνισμό.

Το ρομπότ θα πρέπει να έχει μια συνεχή μη-διαφανή επιφάνεια τουλάχιστον 100mm μάκρος και 60mm ύψος για να είναι δυνατή η ανίχνευση του στην σήραγγα του χρόνου. Ελέγξτε με μεγάλη προσοχή τις διαστάσεις στην διπλανή φωτογραφία.

Στην κορυφή του ρομπότ (το οποίο είναι το υψηλότερο σημείο του) πρέπει να υπάρχει ένα καλά προσβάσιμο κουμπί STOP. Ένα ρομπότ θα πρέπει να σταματήσει και να σταθεί μετά την πίεση. Οι διαστάσεις του κουμπιού πρέπει να είναι 20mm x 20mm (πχ ένα καπάκι από μπουκάλι νερού). 

Από τον τεχνικό έλεγχο μπορούν να περάσουν μόνο  έτοιμα κατασκευασμένα και προγραμματισμένα ρομπότ για αυτόν τον διαγωνισμό. Στην αρχή του διαγωνισμού, καθώς και στους μεμονωμένους διαγωνισμούς, θα υπάρχει τεχνικός έλεγχος. Πριν από κάθε μεμονωμένο διαγωνισμό, μετά τον τεχνικό έλεγχο το ρομπότ μπαίνει σε καραντίνα μέχρι την στιγμή της έναρξης του αγώνα. Κάθε ομάδα παραλαμβάνει το ρομπότ της από τον αρμόδιο κριτή την ώρα που θα διεξαχθεί ο γύρος που συμμετέχει.

Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείτε από 2 έως 4 μέλη. Δουλέψτε ομαδικά. Αποφασίστε ποιος θα είναι ο ρόλος του κάθε μέλους της ομάδας.

Κάθε ομάδα μπορεί να συμμετέχει σε όσες κατηγορίες θέλει. Θα πρέπει για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να πάρει μέρος να διαθέτει ξεχωριστό ρομπότ. Δεν επιτρέπεται  ένα ρομπότ να συμμετέχει σε περισσότερες από μια κατηγορίες.

Κάθε ομάδα θα πρέπει να έχει δικό της ρομπότ. Δεν επιτρέπεται ένα ρομπότ να χρησιμοποιηθεί και από άλλες ομάδες.

Εάν ένας διαγωνιζόμενος ή ένα ρομπότ παραβιάσει τους κανονισμούς, ο κριτής έχει το δικαίωμα να ακυρώσει τον γύρο και να αποκλείσει την συγκεκριμένη ομάδα ΄τόσο από τους επόμενους γύρους όσο και από οποιαδήποτε άλλη συμμετοχή σε διαφορετική κατηγορία που ίσως έχει δηλώσει η ομάδα αυτή.

Καμία ένσταση εναντίον των αποφάσεων του κριτή ή των διοργανωτών δεν γίνεται δεκτή. Οι διοργανωτές έχουν δικαίωμα να τροποποιήσουν τους κανονισμούς χωρίς προειδοποίηση προκειμένου να διεξαχθεί ο διαγωνισμός όσο πιό ομαλά γίνεται.

Σημαντικό!!! Στην ROBOTIADA ισχύουν οι νόμοι του  Isaac Asimov (Isaac Asimov’s Laws of Robotics):

1ος Νόμος:

Ένα ρομπότ δεν θα πρέπει να βλάψει έναν άνθρωπο ή να επιτρέψει τον τραυματισμό ενός ανθρώπου μέσα από την δράση του.

2ος Νόμος:

Ένα ρομπότ θα πρέπει να υπακούει τις εντολές που του δίνονται από τον άνθρωπο, με εξαίρεση τις εντολές που παραβιάζουν τον πρώτο νόμο.

3ος Νόμος:

Ένα ρομπότ θα πρέπει να είναι ικανό να προστατεύει την ύπαρξη του μέχρι το σημείο που δεν παραβιάζει τον πρώτο και δεύτερο νόμο.

Εάν ένα ρομπότ δεν πληρεί βασικές προδιαγραφές ασφαλείας δεν θα επιτρέπεται να πάρει μέρος στον διαγωνισμό.

Εάν το ρομπότ μιας ομάδας αποτελέσει κίνδυνο για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και για το περιβάλλον του θα απομακρύνεται από τον διαγωνισμό.

ΠΙΣΤΑ

Υπάρχει ένα πράσινο δάπεδο από καουτσούκ στο γήπεδο. Χωρίζεται σε τρία κομμάτια. Το μήκος του μετρούμενου τμήματος της πίστας είναι 10 μέτρα και το πλάτος είναι 0,9 μέτρα. Τα μεμονωμένα κομμάτια επισημαίνονται με ασημί γυαλιστερή ταινία πλάτους 50mm. Κάθε κομμάτι οριοθετείται από χαμηλό φράγμα (περίπου 100mm) έτσι ώστε ένα ρομπότ να μην μπορεί να φύγει από την πίστα. 
Υπάρχει μια ασημένια γραμμή καθοδήγησης μεταξύ των κομματιών (περίπου 50mm πλάτος).
Υπάρχει ζώνη πέδησης μήκους 5 μέτρων και πλάτους 0,9 μέτρων. Το τέλος της ζώνης πέδησης οριοθετείται από ασημένια ταινία (η ίδια με την κατευθυντήρια γραμμή) πίσω από την οποία βρίσκεται προστατευτικό φράγμα κατασκευασμένο από το μαλακό υλικό (μαξιλάρι).

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ


Οι συμμετέχοντες ολοκληρώνουν τον τεχνικό έλεγχο του ρομπότ και τρέχουν σε γύρους διεκδικώντας την πρόκριση.

 

Η νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα διασχίσει την απόσταση των 10 μέτρων στον μικρότερο δυνατό χρόνο.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


Πριν την πρώτη κούρσα, κάθε  ρομπότ τρέχει έναν γύρο για τον τεχνικό έλεγχο, κατά την διάρκεια του οποίου πρέπει να αποδείξει:

 

  • την ικανότητα να κινείται χωρίς να βλάπτει την πίστα

  • την καταγραφή της  διέλευσης μέσω της πύλης ελέγχου χρόνου

  • την ακρίβεια του προγράμματος

  • την ικανότητα να ξεκινήσει σωστά στην έναρξη

  • τη λειτουργικότητα του κουμπιού STOP

Σε περίπτωση αλλαγής / διόρθωσης του ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (εάν αυτό δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο), θα πρέπει να περάσει ξανά.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 

Το μέλος της ομάδας που θα τρέξει τον γύρο τοποθετεί το ρομπότ μπροστά στην γραμμή έναρξης. Το ρομπότ θα πρέπει να είναι ανοικτό και πλήρως λειτουργικό. 

ΕΝΑΡΞΗ 

Το μέλος της ομάδας ξεκινάει το ρομπότ μετά από το σφύριγμα του κριτή, πατώντας το μεσαίο γκρι κουμπί στο brick. Ο χρόνος ξεκινάει να μετράει από την στιγμή που το ρομπότ περνάει μέσα από την πύλη ελέγχου του χρόνου. 

Το ρομπότ πρέπει να προγραμματιστεί έτσι ώστε μετά το πάτημα του κουμπιού πρέπει να περιμένει για 2 δευτερόλεπτα και να μετά να ξεκινήσει.  Εάν ένα ρομπότ ξεκινήσει νωρίτερα απ ' ότι επιτρέπεται, αποτυγχάνει. Αν αποτύχει δύο φορές, τότε αποκλείεται και πρέπει να φύγει από την πίστα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

  • Το ρομπότ κινείται όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς την γραμμή τερματισμού.

Εάν το ρομπότ συντριβεί στο προστατευτικό τοιχίο ενώ βρίσκεται στη μετρούμενη ενότητα, η διαδρομή δεν είναι έγκυρη.

ΛΗΞΗ ΕΝΟΣ ΓΥΡΟΥ

Η μέτρηση του χρόνου σταματά όταν το ρομπότ περάσει κάτω από  την τελική πύλη (η μπροστινή  μη διαφανή επιφάνεια του ρομπότ).
Το ρομπότ θα πρέπει να είναι σε θέση να σταματήσει και να παραμείνει στη ζώνη πέδησης. Εάν το ρομπότ περάσει μέσα από τη ζώνη πέδησης προς το προστατευτικό φράγμα, θα τιμωρηθεί πολλαπλασιάζοντας τον χρόνο που έχει επιτύχει με τον συντελεστή 1,3.

Ο ίδιος κανόνας ισχύει αν το ρομπότ συντριβεί στο τοιχίο. 


Το ρομπότ πρέπει να φτάσει στη γραμμή τερματισμού στο σύνολό του (δείτε την παραπάνω εικόνα).

Εάν ο γύρος ξεπεράσει τα 60 δευτερόλεπτα τότε ο διαιτητής τερματίζει τον γύρο και τον κρίνει άκυρο.

Κατά την διάρκεια του ενός γύρου η ομάδα μπορεί να έχει πάνω από μια επιτυχημένη διαδρομή. Η διαδρομή που έγινε στο μικρότερο χρόνο είναι αυτή που μετράει. Πριν από την επίσημη έναρξη των προκριματικών όλες  οι ομάδες έχουν δικαίωμα να τρέξουν στην πίστα σε ένα δοκιμαστικό γύρο. Αυτός ο γύρος δεν μετράει, αλλά είναι απλά μια δοκιμή του ρομπότ.

Στον πρώτο επίσημο γύρο οι ομάδες ξεκινάνε με την σειρά του αριθμού που πήρε το ρομπότ τους κατά την διάρκεια του πρώτου τεχνικού ελέγχου.

Στον προημιτελικό περνάνε οι πρώτες οκτώ ομάδες με τον καλύτερο χρόνο. Οι ομάδες που προκρίθηκαν διαγωνίζονται σε παράλληλες πίστες ως εξής:

Η 1η ομάδα  με την 8η ομάδα

Η 2η ομάδα με την 7η ομάδα

Η 3η ομάδα με την 6η ομάδα

Η 4η ομάδα με την 5η ομάδα

Οι τέσσερις ομάδες με τον καλύτερο χρόνο προκρίνονται στον ημιτελικό. Διαγωνίζονται σε παράλληλες πίστες ως εξής 

Η 1η ομάδα  με την 4η ομάδα

Η 2η ομάδα με την 3η ομάδα

Μετά την κατάταξη διαγωνίζονται σε παράλληλες πίστες η 3η ομάδα με την 4η για να προκύψει η νικήτρια ομάδα της 3ης θέσης. Και η 1η ομάδα με την 2η ομάδα για να προκύψουν οι  νικήτριες ομάδες της 1ης και 2ης θέσης..

Ο νικητής του διαγωνισμού στην απομακρυσμένη διάσωση αρκούδας θα είναι η ομάδα που θα νικήσει τον αντίπαλο στην τελική διαδρομή. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2020 by H.E.R.O. gr            ALL RIGHTS RESERVED

  • Grey Twitter Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon