HURDLE RACE

LEGO MINDSTORM AND OPEN HARDWARE TOGETHER

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτή η κατηγορία χωρίζεται σε 2 κατηγορίες

για μαθητές δημοτικού (10-12 ετών) και 

για μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου (13 έως 19 ετών)

ΣΤΟΧΟΣ

Το ρομπότ πρέπει να ακολουθεί αυτόνομα τη μαύρη γραμμή στο λευκό πεδίο της πίστας εντός 3 λεπτών αποφεύγοντας τα εμπόδια της διαδρομής.  Η θέση της γραμμής δεν πρόκειται να αλλάξει κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, αλλά η κατεύθυνση της διαδρομής μπορεί. Η ομάδα με τον καλύτερο χρόνο κερδίζει.

ΚΑΝΟΝΕΣ

Κατά την διάρκεια του αγώνα το ρομπότ σας δεν θα πρέπει:

  • Τραυματίσει την πίστα με οποιοδήποτε τρόπο.

  • Να αφήσει πίσω του οποιοδήποτε εξάρτημα του.

  • Να αφήσει την μαύρη γραμμή. Ο όγκος του ρομπότ θα πρέπει να καλύπτει την μαύρη γραμμή σε όλη την διάρκεια του γύρου.

  • Να  επικοινωνεί με οποιαδήποτε άλλη εξωτερική πηγή.

  • Να  έρθετε σε επαφή με το ρομπότ αφού ο κριτής έχει σφυρίξει την έναρξη του γύρου, παρά μόνο εάν ο διαιτητής σας το επιτρέψει.

ΡΟΜΠΟΤ

Το μέγεθος του ρομπότ θα πρέπει να προσαρμόζεται στο γεγονός ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να περάσει μέσω της σήραγγας χρονομέτρησης.

Η πύλη είναι 500 χιλιοστά μήκος x 360 χιλιοστά πλάτος x 420 χιλιοστά ύψος.

Η κατηγορία είναι κοινή για όλα τα ρομπότ, ανεξάρτητα από το ρομποτικό πακέτο που έχει επιλεγεί.

LEGO ROBOT
• Χρησιμοποιείτε μόνο LEGO® Mindstorm EV3 ή NXT Kit υλικά στην κατασκευή.

• Επιτρέπεται η χρήση μόνο 1 ελεγκτή, 4 κινητήρες και 4 αισθητήρες κάθε είδους.
• Προγραμματισμός σε EV3-NXT λογισμικό ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού.

OPEN HARDWARE (ΑΛΛΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ)
• Χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε ρομποτικό υλικό  ή συνδυάστε τα, καθώς και τον προγραμματισμό σε οποιοδήποτε λογισμικό ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού. Επιτρέπεται η χρήση μόνο 1 ελεγκτή 4 κινητήρες και 4 αισθητήρες. 

• Επιτρέπεται 3D τυπωμένα μέρη, κινούμενα σχέδια, χαρτιά, πλαστικό, μέταλλο. Προσοχή... το ρομπότ σας δεν πρέπει να τραυματίσει την πίστα, τους διαιτητές ή τα μέλη της ομάδας.
• Το ρομπότ δεν πρέπει να χρησιμοποιεί μπαταρίες Li-POL και πρέπει να διαθέτει προσβάσιμη και αφαιρούμενη μπαταρία.

 

Το ρομπότ θα πρέπει να έχει μια συνεχή μη-διαφανή επιφάνεια τουλάχιστον 100mm μάκρος και 60mm ύψος για να είναι δυνατή η ανίχνευση του στην σήραγγα του χρόνου. Ελέγξτε με μεγάλη προσοχή τις διαστάσεις στην διπλανή φωτογραφία.

Στην κορυφή του ρομπότ (το οποίο είναι το υψηλότερο σημείο του) πρέπει να υπάρχει ένα καλά προσβάσιμο κουμπί STOP. Ένα ρομπότ θα πρέπει να σταματήσει και να σταθεί μετά την πίεση. Οι διαστάσεις του κουμπιού πρέπει να είναι 20mm x 20mm (πχ ένα καπάκι από μπουκάλι νερού). 

Από τον τεχνικό έλεγχο μπορούν να περάσουν μόνο  έτοιμα κατασκευασμένα και προγραμματισμένα ρομπότ για αυτόν τον διαγωνισμό. Στην αρχή του διαγωνισμού, καθώς και στους μεμονωμένους διαγωνισμούς, θα υπάρχει τεχνικός έλεγχος. Πριν από κάθε μεμονωμένο διαγωνισμό, μετά τον τεχνικό έλεγχο το ρομπότ μπαίνει σε καραντίνα μέχρι την στιγμή της έναρξης του αγώνα. Κάθε ομάδα παραλαμβάνει το ρομπότ της από τον αρμόδιο κριτή την ώρα που θα διεξαχθεί ο γύρος που συμμετέχει.

Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείτε από 2 έως 4 μέλη. Δουλέψτε ομαδικά. Αποφασίστε ποιος θα είναι ο ρόλος του κάθε μέλους της ομάδας.

Κάθε ομάδα μπορεί να συμμετέχει σε όσες κατηγορίες θέλει. Θα πρέπει για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να πάρει μέρος να διαθέτει ξεχωριστό ρομπότ. Δεν επιτρέπεται  ένα ρομπότ να συμμετέχει σε περισσότερες από μια κατηγορίες.

Κάθε ομάδα θα πρέπει να έχει δικό της ρομπότ. Δεν επιτρέπεται ένα ρομπότ να χρησιμοποιηθεί και από άλλες ομάδες.

Εάν ένας διαγωνιζόμενος ή ένα ρομπότ παραβιάσει τους κανονισμούς, ο κριτής έχει το δικαίωμα να ακυρώσει τον γύρο και να αποκλείσει την συγκεκριμένη ομάδα ΄τόσο από τους επόμενους γύρους όσο και από οποιαδήποτε άλλη συμμετοχή σε διαφορετική κατηγορία που ίσως έχει δηλώσει η ομάδα αυτή.

Καμία ένσταση εναντίον των αποφάσεων του κριτή ή των διοργανωτών δεν γίνεται δεκτή. Οι διοργανωτές έχουν δικαίωμα να τροποποιήσουν τους κανονισμούς χωρίς προειδοποίηση προκειμένου να διεξαχθεί ο διαγωνισμός όσο πιό ομαλά γίνεται.

Σημαντικό!!! Στην ROBOTIADA ισχύουν οι νόμοι του  Isaac Asimov (Isaac Asimov’s Laws of Robotics):

1ος Νόμος:

Ένα ρομπότ δεν θα πρέπει να βλάψει έναν άνθρωπο ή να επιτρέψει τον τραυματισμό ενός ανθρώπου μέσα από την δράση του.

2ος Νόμος:

Ένα ρομπότ θα πρέπει να υπακούει τις εντολές που του δίνονται από τον άνθρωπο, με εξαίρεση τις εντολές που παραβιάζουν τον πρώτο νόμο.

3ος Νόμος:

Ένα ρομπότ θα πρέπει να είναι ικανό να προστατεύει την ύπαρξη του μέχρι το σημείο που δεν παραβιάζει τον πρώτο και δεύτερο νόμο.

Εάν ένα ρομπότ δεν πληρεί βασικές προδιαγραφές ασφαλείας δεν θα επιτρέπεται να πάρει μέρος στον διαγωνισμό.

Εάν το ρομπότ μιας ομάδας αποτελέσει κίνδυνο για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και για το περιβάλλον του θα απομακρύνεται από τον διαγωνισμό.

ΠΙΣΤΑ

Ο χώρος παιχνιδιού είναι μια συμπαγής, επίπεδη και λευκή επιφάνεια συναρμολογημένη από μικρότερα κομμάτια (ίσως να είναι και ενιαία). Οι αρθρώσεις μπορεί να περιέχουν κενά και ανισότητες ύψους έως 2mm. Υπάρχει προστατευτικό τείχος  περιμετρικά της πίστας ύψους περίπου 100 mm. Το μέγεθος της πίστας είναι 2800 x 1400 mm.

Η γραμμή είναι μαύρου χρώματος πλάτους 19mm.

Η γραμμή διασταυρώνεται σε ένα σημείο. Στο σημείο διασταύρωσης το ρομπότ θα πρέπει να ακολουθήσει ευθεία πορεία. Δεν επιτρέπεται να χάσει την γραμμή ή να ακολουθήσει την διασταύρωση.

Η ελάχιστη απόσταση της γραμμής (αξονικά) από την άκρη του τοίχου της πίστας είναι 150 mm και η ελάχιστη απόσταση των δύο γραμμών η μία από την άλλη είναι 150 mm.

Η ελάχιστη διάμετρος καμπύλης της στροφής είναι 100 mm.

Το τούνελ του χρόνου έχει την εσωτερική διάσταση 500 x 360 x 420 mm. Οι τοίχοι αποτελούνται από το συμπαγές υλικό αλλά μπορούν να είναι διαφανείς. Υπάρχουν gadgets φωτογραφιών των 30mm και από τις δύο άκρες της σήραγγας. Υπάρχει μια ίσια γραμμή με μήκος τουλάχιστον 420 mm μπροστά και στο πίσω μέρος της σήραγγας.

Εμπόδια  στην πίστα

Διακεκομμένη Γραμμή

Υπάρχουν διακεκομμένες γραμμές σε διάφορα τμήματα της διαδρομής . Το μέγιστο μήκος της διακεκομμένης γραμμής είναι 10 εκατοστά. Πριν από την καμπύλη, υπάρχει μια συνεχής γραμμή τουλάχιστον 10 εκατοστά μήκος. Οι διακεκομμένες γραμμές μπορεί να εμφανιστούν διαδοχικά, αλλά μεταξύ τους υπάρχει συνεχής γραμμή τουλάχιστον μήκους τουλάχιστον 2 εκατοστών.

Τοίχος ή Εμπόδιο στη Γραμμή

Στη γραμμή υπάρχουν 2 εμπόδια σχήματος κύβου, με μέγιστες διαστάσεις 25 x 15 x 10 εκατοστά. Το ρομπότ θα πρέπει να αποφύγει το εμπόδιο, οδηγώντας γύρω από το εμπόδιο, και να συνεχίσει να ακολουθεί την γραμμή. Επιτρέπεται στο ρομπότ να χτυπήσει το εμπόδιο, αλλά δεν συνιστάται από την άποψη της ασφάλειας του ρομπότ. Το εμπόδιο ΔΕΝ είναι λευκού χρώματος και μπορεί να κατασκευαστεί από οποιοδήποτε υλικό. Μετά το εμπόδιο, υπάρχει συνεχής γραμμή μήκους τουλάχιστον 20 εκατοστών και το ρομπότ πρέπει να ακολουθεί κανονικά τη γραμμή παραμένοντας στη διαδρομή.

Κινούμενη ράμπα (Swing ) 

Στην πίστα υπάρχει μια ράμπα. Το  ρομπότ πρέπει να διασχίσει την ράμπα και να συνεχίσει να ακολουθεί τη γραμμή. Το ρομπότ δεν επιτρέπεται να αποφύγει την ράμπα. Το μήκος της ράμπας είναι τουλάχιστον 50 εκατοστά, το πλάτος της είναι τουλάχιστον 30 εκατοστά. Το υπομόχλιο της ράμπας τοποθετείται όχι περισσότερο από 8 εκατοστά πάνω από την επιφάνεια της πίστας. Πάνω στη ράμπα υπάρχει συνεχής γραμμή. Μετά την ράμπα, υπάρχει συνεχής ευθεία γραμμή μήκους τουλάχιστον 20 εκατοστών.

Βουνό

Από την πλάγια όψη, το βουνό είναι ένα ισοσκελές τρίγωνο και από την άνω όψη, ένα στατικό εμπόδιο ορθογώνιου σχήματος πάνω στη γραμμή. Το ύψος του είναι μέγιστο 15 εκατοστά και ο βραχίονας του τριγώνου είναι τουλάχιστον 30 εκατοστά. Το πλάτος του βουνού είναι τουλάχιστον 30 εκατοστά. Το ρομπότ πρέπει να οδηγήσει πηδώντας πάνω από το βουνό και να συνεχίσει την πορεία του ακολουθώντας τη γραμμή. Το ρομπότ δεν επιτρέπεται να αποφύγει το βουνό. Πάνω στο βουνό η γραμμή είναι συνεχής. Μετά το βουνό,

υπάρχει συνεχής ευθεία γραμμή μήκους τουλάχιστον 20 εκατοστών.

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ


Οι συμμετέχοντες ολοκληρώνουν τον τεχνικό έλεγχο του ρομπότ και τρέχουν σε γύρους διεκδικώντας την πρόκριση.

 

Η νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα ολοκληρώσει τον γύρο στον μικρότερο δυνατό χρόνο.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


Πριν την πρώτη κούρσα, κάθε  ρομπότ τρέχει έναν γύρο για τον τεχνικό έλεγχο, κατά την διάρκεια του οποίου πρέπει να αποδείξει:

 

  • την ικανότητα να κινείται χωρίς να βλάπτει την πίστα

  • την καταγραφή της  διέλευσης μέσω της πύλης ελέγχου χρόνου

  • την ακρίβεια του προγράμματος

  • την ικανότητα να ξεκινήσει σωστά στην έναρξη

  • τη λειτουργικότητα του κουμπιού STOP

Σε περίπτωση αλλαγής / διόρθωσης του ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (εάν αυτό δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο), θα πρέπει να περάσει ξανά.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 

Το μέλος της ομάδας που θα τρέξει τον γύρο τοποθετεί το ρομπότ μπροστά στο σημείο έναρξης πριν την είσοδο στο τούνελ . Το ρομπότ θα πρέπει να είναι ανοικτό και σε αναμονή μόλις πατηθεί το κουμπί να ξεκινήσει.. 

ΕΝΑΡΞΗ 

Το μέλος της ομάδας ξεκινάει το ρομπότ μετά από το σφύριγμα του κριτή, πατώντας το μεσαίο γκρι κουμπί στο brick. Ο χρόνος ξεκινάει να μετράει από την στιγμή που το ρομπότ περνάει μέσα από την πύλη ελέγχου του χρόνου. 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

  • Το ρομπότ θα πρέπει κινείται όσο το δυνατόν γρηγορότερα ακολουθώντας την μαύρη γραμμή αποφεύγοντας και ξεπερνώντας τα εμπόδια.

ΛΗΞΗ ΕΝΟΣ ΓΥΡΟΥ

Η μέτρηση του χρόνου σταματά όταν το ρομπότ μπει και σταματήσει μόνο του κάτω από  την σήραγγα του χρόνου. 


Το ρομπότ θα πρέπει να είναι σε θέση να σταματήσει και να παραμείνει μέσα στην σήραγγα. Εάν το ρομπότ περάσει την σήραγγα το μέλος της ομάδας θα πρέπει να το σταματήσει χειροκίνητα.

Η χειροκίνητη στάση θα τιμωρείται με πολλαπλασιασμό του χρόνου που επιτυγχάνεται με συντελεστή 1,3.

Εάν ο γύρος ξεπεράσει τα 3 λεπτά ο διαιτητής τερματίζει τον γύρο και τον κρίνει άκυρο.

ΓΥΡΟΙ

Κάθε ομάδα θα τρέξει 2 γύρους. Ο πρώτος γύρος είναι δοκιμαστικός και δεν μετράει στην βαθμολογία.

Στον δοκιμαστικό γύρο οι ομάδες τρέχουν βάση του αριθμού που φέρει το ρομπότ τους μετά από τον τεχνικό έλεγχο.

Στον επόμενο  γύρο τρέχουν βάση του χρόνου του οποίου έφεραν. Παράδειγμα η ομάδα με τον  μικρότερο χρόνο διαγωνίζεται πρώτη, η ομάδα με τον δεύτερο μικρότερο χρόνο διαγωνίζεται δεύτερη κλπ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η καλύτερη βαθμολογία είναι αυτή που κατατάσσει στον τελικό την νικήτρια ομάδα. Εάν 2 ή περισσότερες ομάδες έχουν ίδιο χρόνο σε κάποιον γύρο, τότε διαγωνίζονται σε έναν επιπλέον γύρο για να καθοριστεί η τελική κατάταξη.

© 2020 by H.E.R.O. gr            ALL RIGHTS RESERVED

  • Grey Twitter Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon