top of page
NEW ROBOT MINOAN ROBOTSPORTS COMPETITION.png

ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ
 

ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ.png

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

KIDS (9 έως 12 ετών)

SENIOR (13 έως 18 ετών)

ΣΤΟΧΟΣ

Ο στόχος των Αθλητών Ρομπότ είναι να πετάξουν όσο το δυνατόν πιο μακριά την σφαίρα.

Το Άθλημα απαιτεί τις κινήσεις ενός Αθλητή Σφαιροβολίας, ακρίβεια, μηχανική και σωστούς υπολογισμούς.

ΟΜΑΔΑ

1. Στους Αγώνες συμμετέχουν ομάδες και όχι άτομα.

2. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από δύο (2) – τρία (3) άτομα.

3. Η ομάδα ορίζει ένα μέλος της ως βασικό Προπονητή του Αθλητή Ρομπότ της ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή και τους κριτές, για τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και για το χειρισμό του Αθλητή Ρομπότ κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

ΑΘΛΗΤΗΣ ΡΟΜΠΟΤ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΘΛΗΤΗ

Ο Αγώνας αφορά Αθλητές ρομπότ ανεξάρτητα το ρομποτικό πακέτο ή υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί.

Όλοι οι Αθλητές ρομπότ διαγωνίζονται μαζί σε κάθε ηλικιακή κατηγορία.

Η μπάλα που θα πρέπει να εκτοξεύσει ο αθλητής ρομπότ είναι μια μπάλα GOLF.

1. Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να είναι αυτόνομος.

2. Οι μέγιστες διαστάσεις του  πρέπει να είναι (25 εκατοστά Πλάτος x 25 εκατοστά Μήκος) και η μάζα του μέχρι 1 κιλό.

3. Για επιβεβαίωση των προδιαγραφών ο Αθλητής Ρομπότ θα ζυγίζεται και θα πρέπει με άνεση να χωρεί σε κιβώτιο ελέγχου.

       - Το κιβώτιο ελέγχου έχει διαστάσεις (25 x 25) εκατοστά συν δύο (2) χιλιοστά ανοχή.

4. Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να τοποθετείται στο κιβώτιο ελέγχου χωρίς να εξασκείται πίεση.

5. Ο Αθλητής Ρομπότ δεν θα πρέπει να φθείρει ή καταστρέφει την πίστα ή να αποτελεί απειλή για τους θεατές με οποιοδήποτε τρόπο.

6. Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να έχει κουμπί έναρξης και λήξης της λειτουργίας του.

Τεχνικός Έλεγχος Αθλητή Ρομπότ

1. Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των Αγώνων σε χώρο και χρόνο που θα καθοριστεί από τους διοργανωτές.

2. Τεχνικός έλεγχος διενεργείται πριν από την έναρξη κάθε φάσης (προκαταρκτική, προκριματική, τελική) των Αγώνων στον οποίο τυχόν συμμετέχει ο Αθλητής Ρομπότ.

3. Τυχόν αποτυχία μίας ομάδας να προσέλθει έγκαιρα για τεχνικό έλεγχο του Αθλητή Ρομπότ  της οδηγεί στον αυτόματο αποκλεισμό της ομάδας από τη διοργάνωση.

4. Υπεύθυνος για να προσκομίσει τον Αθλητή Ρομπότ της ομάδας για τεχνικό έλεγχο είναι μόνο ο/η αρχηγός της ομάδας (Προπονητής του αθλητή).

5. Ο τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει τον έλεγχο του Αθλητή Ρομπότ σύμφωνα με τους όρους που περιγράφονται παραπάνω στην ενότητα Αθλητής Ρομπότ. Αν δεν καλύπτει τις προδιαγραφές δεν θα γίνει αποδεκτό για να αγωνιστεί και αυτόματα αποκλείεται από τη διοργάνωση.

6. Κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου θα γίνουν ερωτήσεις στην ομάδα στα κρίσιμα σημεία του προγράμματος του ρομπότ. Η ομάδα θα πρέπει να έχει μαζί της το laptop της με το πρόγραμμα του Αθλητή ανοικτό. Εάν από τις ερωτήσεις αποδειχτεί ότι η ομάδα δεν έχει γνώση του προγράμματος τότε η ομάδα λαμβάνει ποινή ίση με το  - 20% των εκατοστών που θα φέρει στο Άθλημα.

ΠΙΣΤΑ

1. Οι πίστα του Αγώνα είναι στρογγυλή με διάμετρο 0.70εκ  (0.65 εκ περίπου λευκή επιφάνεια - 0.02 εκ μαύρος δακτύλιος) και υπερυψωμένη από την επιφάνεια κατά 3εκ.

2. Το χρώμα της είναι λευκό και η υφή της μουσαμάς εκτυπώσιμος.

3. Περιμετρικά φέρει μαύρο πλαίσιο πάχους 2εκ.

4. Η πίστα είναι τοποθετημένη σε ένα πλαίσιο με διαστάσεις 2,36εκ Μήκος x1,14 Πλάτος x 0,05 εκ Ύψος Περιμετρικού Φράγματος, το οποίο περιέχει άμμο. H άμμος καλύπτει τα 2/3 του συνόλου της πίστας.

5. Για δοκιμή των Αθλητών Ρομπότ πριν την έναρξη των Αγώνων θα υπάρχουν δοκιμαστικοί γύροι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σύμφωνα με πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί την ημέρα των αγώνων.

ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ.jpg
Η μέτρηση της απόστασης της μπάλας γίνεται από το τέλος της μαύρης γραμμής και σε ευθεία.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Η διαδικασία του αγώνα

  • Κατά την διάρκεια του αγώνα θα υπάρχει χρόνος 2 ωρών, κατά τον οποίο κάθε ομάδα μπορεί να κάνει όσες προσπάθειες θέλει. Ο διαιτητής θα τοποθετεί τις ομάδες σε σειρά ανάλογα τον αριθμό των προσπαθειών που έχουν κάνει δίνοντας προτεραιότητα σε ομάδες με λιγότερες προσπάθειες. Είναι αποκλειστική ευθύνη των προπονητών των Αθλητών Ρομπότ για να κάνουν έστω μια προσπάθεια. Ομάδα που δεν έχει κάνει έστω μια προσπάθεια αυτόματα θα κατατάσσεται με 0 πόντους. 

  • Ο Διαιτητής καταγράφει τους πόντους για όλες της προσπάθειες κάθε ομάδας.

  • Ο Αθλητής Ρομπότ τοποθετείται στην θέση που υπάρχει στην πίστα με το μπροστινό μέρος του ρομπότ να είναι σε αντίθετη κατεύθυνση από το σημείο ρίψης.

  • Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να ξεκινήσει αυτόματα, τουλάχιστον πέντε δευτερόλεπτα αφού ο Προπονητής τους πιέσει το κουμπί Start-Stop. Κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε δευτερολέπτων, ο Προπονητής πρέπει να κινηθεί έξω από τον Αγωνιστικό χώρο.

  • Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να κινηθεί σε sπειροειδή κίνηση με την φορά του ρολογιού, φτάνοντας στο άλλο άκρο της κυκλικής πίστας και να εκτινάξει την μπάλα όσο το δυνατόν πιο μακριά σε απόσταση έως και 1,55 εκ.

  • Εάν ένας Αθλητής Ρομπότ βγάλει την μπάλα εκτός πίστας  σε μήκος μεγαλύτερο του 1.55 εκ τότε η προσπάθεια του θεωρείται                άκυρη!!! Ο Αθλητής ρομπότ μπορεί να έχει μια μόνο επανεκκίνηση μόνο στον πρώτο γύρο.

  • Εάν ένας Αθλητής Ρομπότ βγάλει την μπάλα εκτός πίστας από πλαϊνό σημείο της πίστας τότε η προσπάθεια του θεωρείται άκυρη!!! Ο Αθλητής ρομπότ μπορεί να έχει μια μόνο επανεκκίνηση μόνο στον πρώτο γύρο.

  • Εάν ένας Αθλητής Ρομπότ δεν κινηθεί κυκλικά αλλά σε ευθεία, ακυρώνεται η ρίψη του. Στόχος του Αθλήματος είναι να γίνει προσομοίωση της κίνησης ενός κανονικού Σφαιροβόλου Αθλητή.

  • Κάθε ομάδα έχει την ευθύνη να ακολουθεί το αρχικό πρόγραμμα, που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα και στον χώρο της ομάδας. ΜΗΝ ΑΡΓΗΣΕΤΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!

  • Αν μια ομάδα δεν προσέλθει στον αγωνιστικό χώρο σε 5 λεπτά ο Αθλητής  Ρομπότ αποκλείεται!!!

  • Κάθε ομάδα θα έχει 2 προπονητές του Αθλητή Ρομπότ. Μόνο οι προπονητές επιτρέπονται στην περιοχή αναμονής ή στην περιοχή παιχνιδιού. Η υπόλοιπη ομάδα θα παραμείνει στον χώρο της ομάδας ή θα παρακολουθήσει το παιχνίδι από το κοινό.

Δεν επιτρέπεται:

• Οι Αθλητές Ρομπότ να χρησιμοποιούν εξαρτήματα που μπορούν να βλάψουν τους θεατές.

• Η χρήση συγκολλητικών για την αύξηση της πρόσφυσης.

• Διάσπαση του Αθλητή Ρομπότ σε κομμάτια κατά τη διάρκεια του αγώνα.

• Τηλεχειριστήριο.

• Η χρήση ελαστικών επεκτεινόμενων υλικών (λάστιχα, ιμάντες κλπ). Ο τρόπος ρίψης θα πρέπει να είναι αποκλειστικά μηχανικός.

Επιτρέπεται:

• Η επέκταση του τυχόν βραχίονα του Αθλητή Ρομπότ μετά την έναρξη του αγώνα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Οι Αθλητές Ρομπότ θα επανεξεταστούν από τους κριτές πριν από κάθε Αγώνα και θα πάρουν ένα μοναδικό αυτοκόλλητο αριθμό.            Αυτή η αυτοκόλλητη ετικέτα πρέπει να τοποθετηθεί σε μια εμφανή πλευρά του ρομπότ.

Νικητής αναδεικνύεται ο Αθλητής Ρομπότ που θα πετάξει πιο μακριά την μπάλα.

Ανακοινώνονται 1η - 2η - 3η θέση για κάθε ηλικιακή κατηγορία.

Σε περίπτωση ισοπαλίας, θα μετρήσει η βαθμολογία της αμέσως προηγούμενης προσπάθειας των ισόπαλων ομάδων κλπ.

ΝΙΚΗΤΕΣ

ball_put_low_res.jpg
bottom of page