top of page
UML 2025.jpg

Αγωνιστικές ομάδες

Όλες οι αγωνιστικές ομάδες αποτελούνται από 2 έως 4 άτομα

Αγωνιστικές κατηγορίες

  • Kids - Ηλικίες 9-12 ετών (Δημοτικό)

  • Junior – Ηλικίες 13-18 ετών (Γυμνάσιο-Λύκειο)

  • Senior – Ηλικίες 18-22 ετών (Φοιτητές)

Η κατηγορία στην οποία συμμετέχει κάθε ομάδα προσδιορίζεται από την ηλικία του μεγαλύτερου μέλους της.

 

Σύντομη περιγραφή

Οι ομάδες κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα αυτόνομο ρομπότ το οποίο θα διαγωνιστεί σε άγνωστη αποστολή. Οι ομάδες μαθαίνουν την αποστολή την ημέρα του διαγωνισμού. 

UML

UNKNOWN  MISSION

LEAGUE

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:

  • Κριτική σκέψη

  • Επίλυση προβλημάτων

  • Σχεδιασμός και κατασκευή ρομπότ

  • Λογική προγραμματισμού 

  • Χρήση αισθητήρων

  • Αυτόνομη πλοήγηση

  • Προσαρμογή στις περιβαλλοντικές συνθήκες

  • Μάθηση υπό πίεση (Learning on the fly)

  • Φαντασία

  • Δημιουργικότητα

Βασικοί κανόνες

Η κατηγορία στην οποία συμμετέχει κάθε ομάδα προσδιορίζεται από την ηλικία του μεγαλύτερου μέλους της. Έτσι μπορεί κάποια ομάδα να έχει στη σύνθεσή της και μέλη από μικρότερες ηλικιακές κατηγορίες όχι όμως σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% της σύνθεσης της ομάδας.

Κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος μία ομάδα μπορεί να αλλάξει τη σύνθεσή της αντικαθιστώντας μέλη της ομάδας όχι όμως σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% της αρχικής σύνθεσης της ομάδας.

Απαγορεύεται να υπάρχουν οποιαδήποτε προσυναρμολογημένα βοηθητικά υλικά για την εκτέλεση των αποστολών κατά την εκκίνηση του διαγωνισμού.

Απαγορεύεται η χρήση οδηγιών για τη συναρμολόγηση εξαρτημάτων.

Καθ΄ όλη την διάρκεια του διαγωνισμού δεν επιτρέπεται η βοήθεια προς την ομάδα από τον προπονητή ή άλλο ενήλικα.

 

 

​​Προδιαγραφές διαγωνισμού

[UM-1]: Ζώνη κατασκευής (pits)

[1.1]: Κάθε ομάδα έχει πρόσβαση σε μια ζώνη κατασκευής όπου μπορεί να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το ρομπότ της.

[1.2]: Η ελάχιστη ζώνη κατασκευής για κάθε ομάδα είναι τουλάχιστον όσο ένα τραπέζι.

 

[UM-2]: Αγωνιστικός χώρος

[2.1]: Το στήσιμο και οι διαστάσεις του αγωνιστικού χώρου εξαρτώνται από την ακριβή πρόκληση που πρέπει να λύσουν οι ομάδες.

[2.2]: Κατά τη φάση κατασκευής, κάθε ομάδα μπορεί να ζητήσει πρόσβαση στον αγωνιστικό χώρο για να δοκιμάσει το ρομπότ της. Ο διαιτητής θα επιτρέψει την πρόσβαση  για σύντομες χρονικές περιόδους με σειρά προτεραιότητας. Εάν μια πρόκληση απαιτεί σημαντικό χρόνο ρύθμισης για τη δοκιμή, ο διαιτητής μπορεί να επιλέξει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα για τη δοκιμή.

 

[UM-3]: Στοιχεία και εργαλεία

[3.1]: Οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν φορητό υπολογιστή ή τάμπλετ για να προγραμματίσουν το ρομπότ τους.

[3.2]: Πριν από την είσοδο στη ζώνη κατασκευής κατά την έναρξη του διαγωνισμού, κάθε ομάδα θα ενημερωθεί για το σύνολο των αντικειμένων, των εργαλείων, των κινητήρων και των αισθητήρων που θα της επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει. Οι περιορισμοί σε αυτά δεν είναι γνωστοί από τις ομάδες πριν από τον διαγωνισμό.

[3.3]: Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός κινητήρων συνεχούς περιστροφής σε ένα μηχανισμό θα είναι πάντα μικρότερο ή ίσο με τέσσερις κινητήρες. Αυτό περιλαμβάνει τυπικούς κινητήρες DC ή κινητήρες που παρέχουν ανάδραση θέσης (π.χ. κινητήρες Lego NXT). Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των κινητήρων συνεχούς περιστροφής.

[3.4]: Ο μέγιστος αριθμός σερβοκινητήρων που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με έξι σερβοκινητήρες. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των σερβοκινητήρων.

[3.5]: Ο μέγιστος αριθμός αισθητήρων υπερύθρων που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με έξι αισθητήρες υπερύθρων. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των αισθητήρων υπερύθρων.

[3.6]: Ο μέγιστος αριθμός αισθητήρων υπερήχων που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με τέσσερις αισθητήρες υπερήχων. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτερο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των αισθητήρων υπερήχων.

[3.7]: Ο μέγιστος αριθμός αισθητήρων αφής που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με τέσσερις αισθητήρες αφής. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των αισθητήρων αφής.

[3.8]: Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιούν τα δικά τους κοινά διαθέσιμα εργαλεία κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Ωστόσο, οι διοργανωτές ενδέχεται να περιορίσουν τη χρήση ορισμένων εργαλείων εάν κρίνουν ένα εργαλείο μη ασφαλές ή για άλλους λόγους.

[3.9]: Επιτρέποντας τη χρήση ενός εργαλείου από τις ομάδες στην περιοχή κατασκευής, ο αρχηγός της ομάδας επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά ξέρουν πώς να χειρίζονται αυτό το εργαλείο με ασφάλεια και θα αναλάβουν την ευθύνη σε περίπτωση τραυματισμών ή άλλων επιπτώσεων που προκύπτουν από επιδιωκόμενες ενέργειες ή κακή χρήση των εργαλείων.

[3.10]: Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρνουν και να χρησιμοποιούν κοινά διαθέσιμα υλικά χωρίς περιορισμούς. Μερικά παραδείγματα είναι:

  • χαρτί, χαρτόνι, πλαστικοποιημένο χαρτί, φελιζόλ,

  • μπαστουνάκια, ξυλάκια, 

  • χάρτινα ποτήρια, χάρτινα πιάτα,

  • πλαστικά ποτήρια, πλαστικά πιάτα,

  • συνδετήρες, καρφίτσες

  • σύρματα, χορδές, σχοινιά,

  • κολλητική ταινία,  ηλεκτρική ταινία,

  • στυλό,

  • καλώδια,

  • μαγνήτες,

  • λαστιχάκια.

​[3.11]: Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρνουν και να χρησιμοποιούν υλικά που βρίσκονται συνήθως σε κιτ ρομποτικής χωρίς περιορισμούς. Μερικά παραδείγματα είναι:

  • ρόδες,

  • γρανάζια,

  • ιμάντες χρονισμού,

  • καλώδια,

  • LED,

  • αντιστάσεις,

  • πηνία και ελατήρια,

  • σύρματα.

[3.12] Είδη ειδικού σκοπού όπως έλικες και τηλεχειριστήρια μπορούν να παρέχονται από τους διοργανωτές του διαγωνισμού, εάν χρειαστεί για την αποστολή.

Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιούν τα δικά τους κοινά διαθέσιμα και ασφαλή εργαλεία. Παραδείγματα τέτοιων εργαλείων περιλαμβάνουν:

  • ψαλίδια,

  • μαχαίρια,

  • συρματοκόπτης,

  • κόλλες,

  • συρραπτικά,

  • κατσαβίδια,

  • πένσα,

  • σφυριά.

Εργαλεία ειδικού σκοπού, όπως κολλητήρια ή τρυπάνια, μπορούν να παρέχονται από τους διοργανωτές, εάν κριθούν απαραίτητα για την ολοκλήρωση της πρόκλησης.

[3.13]: Αυτό το έγγραφο παραθέτει στοιχεία και εργαλεία ξεχωριστά ως διευκόλυνση για τους διοργανωτές. Ωστόσο, η χρήση εργαλείων και αντικειμένων δεν περιορίζεται από την ταξινόμησή τους. Για παράδειγμα, μια ομάδα μπορεί να επιλέξει πένσες (που ορίζονται ως εργαλεία) για να προσθέσει βάρος στο ρομπότ της (που χρησιμοποιούνται ως αντικείμενα) ή να χρησιμοποιήσει στυλό (που ορίζονται ως αντικείμενα) για να ανοίξει τρύπες (που χρησιμοποιούνται ως εργαλεία).

[3.14]: Η ασφάλεια των παιδιών είναι υψίστης σημασίας, επομένως δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται επικίνδυνα υλικά (π.χ. επιθετικά χημικά) ή εργαλεία  όπως πριονοκορδέλες.

[UM-4]: Ο Διαγωνισμός

[4.1]: Ο αγώνας θα ξεκινήσει με τον διαιτητή να δίνει μια περιγραφή της αποστολής.

[4.2]: Ο διαιτητής θα δώσει μια περιγραφή της φόρμουλας βαθμολόγησης που χρησιμοποιείται για τη συγκεκριμένη πρόκληση.

[4.3]: Ο διαιτητής θα ανακοινώσει τυχόν ειδικούς περιορισμούς ή κανόνες που ενδέχεται να ισχύουν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.

[4.4]: Ο διαιτητής θα ανακοινώσει τη διάρκεια της φάσης κατασκευής καθώς και της φάσης του αγώνα. Όποτε είναι δυνατόν, η φάση κατασκευής θα πρέπει να διαρκεί τρεις ώρες. Η διάρκεια της φάσης του αγώνα μπορεί να ποικίλει ανάλογα με την πρόκληση.

​[4.5]: Ο διαγωνισμός ξεκινά με τη φάση κατασκευής. Κατά τη φάση κατασκευής οι ομάδες θα εισέλθουν στη ζώνη κατασκευής με τα αντικείμενα και τα εργαλεία τους. Μπορεί επίσης να τους παρέχονται κάποια πρόσθετα αντικείμενα και εργαλεία από τους διοργανωτές.

[4.6]: Μετά τη λήξη της φάσης κατασκευής ο διαγωνισμός συνεχίζεται με τη φάση του αγώνα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα κάθε ομάδα προσέρχεται στον αγωνιστικό χώρο και εκτελεί την πρόκληση.

[4.7] Κάθε διαγωνισμός περιλαμβάνει 2 φάσεις κατασκευής και 2 φάσεις αγώνα.

 

[UM-5]: Παραβάσεις και ποινές

[5.1]: Μόνο τα μέλη της ομάδας επιτρέπεται να εισέρχονται στη ζώνη κατασκευής ή στον αγωνιστικό χώρο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι προπονητές και οι γονείς πρέπει να παραμείνουν εκτός του καθορισμένου χώρου.

[5.2]: Τα μέλη της ομάδας δεν επιτρέπεται να εγκαταλείψουν τη ζώνη κατασκευής ή τον αγωνιστικό χώρο χωρίς προηγούμενη άδεια του διαιτητή.

[5.3]: Κάθε ομάδα της οποίας τα μέλη ή οι συνεργάτες παραβιάζουν τον κανόνα 5.1 έως 5.2 θα αποκλειστεί. 

[5.4]: Οποιαδήποτε ομάδα τα μέλη της οποίας χρησιμοποιούν πρόσθετα αντικείμενα εκτός από αυτά που καθορίζονται από τους διοργανωτές θα τιμωρηθεί από τον διαιτητή. Οι κυρώσεις που επιβάλλονται από τον διαιτητή περιλαμβάνουν ποινές χρόνου ή πόντων (για παράδειγμα, το τελικό σκορ μειώνεται κατά 30%) ή σε σοβαρές περιπτώσεις μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αποκλεισμό μιας ομάδας. Η αυστηρότητα της ποινής αποφασίζεται κατά την αποκλειστική κρίση του διαιτητή.

​[5.5]: Μια ομάδα που συνεχίζει να κατασκευάζει ή να τροποποιεί το ρομπότ της μετά τη λήξη της φάσης κατασκευής θα τιμωρηθεί ή θα αποκλειστεί.

 

[UM-6]: Μέθοδος βαθμολόγησης

[6.1]: Στο τέλος της φάσης κατασκευής (φάση κατασκευής 1), όλες οι ομάδες πρέπει να ολοκληρώσουν την κατασκευή του ρομπότ τους και να το φέρουν στον αγωνιστικό χώρο.

[6.2]: Με σειρά την οποία ο διαιτητής θα καθορίσει, κάθε ομάδα θα εκτελέσει την πρόκληση στον 1ο επίσημο γύρο (φάση αγώνα 1) και θα υπολογιστεί το σκορ που προκύπτει με βάση τον τύπο βαθμολογίας που ανακοίνωσε ο διαιτητής κατά την έναρξη του αγώνα.

[6.3]: Μετά τον 1ο γύρο ακολουθεί ένα χρονικό διάστημα  τουλάχιστον 30 λεπτών για δοκιμές και διορθώσεις των ρομπότ (φάση κατασκευής 2).

​[6.4]: Μετά  το τέλος της φάσης διορθώσεων, όλες οι ομάδες πρέπει να  φέρουν το ρομπότ τους στον αγωνιστικό χώρο.

​[6.5]: Με σειρά την οποία ο διαιτητής θα καθορίσει, κάθε ομάδα θα εκτελέσει την πρόκληση στον 2ο επίσημο γύρο (φάση αγώνα 2) και θα υπολογιστεί το σκορ που προκύπτει με βάση τον τύπο βαθμολογίας που ανακοίνωσε ο διαιτητής κατά την έναρξη του αγώνα.

[6.6] Η τελική βαθμολογία προκύπτει βάσει των οδηγιών που έχει δώσει ο διαιτητής στην αρχή του διαγωνισμού.

 

UML 2025

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε Εθνικό επίπεδο.

 

​Ημερομηνία

15 & 16 Φεβρουαρίου  2025

Ώρα προσέλευσης διαγωνισμού:   10:00 πμ 

​Ώρα έναρξης διαγωνισμού:   11:00 πμ 

​​

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:

​20 ευρώ ανά μέλος ομάδας.

​​ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Κάντε άμεσα την εγγραφή της ομάδας σας στο παρακάτω link:

https://uml.gr/

​6 νικήτριες ομάδες από κάθε ηλικιακή κατηγορία προκρίνονται στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό             

 

FIRA ROBOWORLD CUP 2025.

6 νικήτριες ομάδες από κάθε ηλικιακή κατηγορία προκρίνονται στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό 

ROBOTCHALLENGE 2025.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

9:00-9:30 – Προσέλευση και τακτοποίηση των ομάδων στα pits

1. 9:30-10:15 – Έναρξη διαγωνισμού

a. Καλωσόρισμα

b. online σύνδεση για χαιρετισμούς

c. επεξήγηση της αποστολής

 

2. 10:15-13:15 (3 ώρες) – Πρώτο μέρος προετοιμασίας

a. Oι κριτές φροντίζουν για την σωστή διάθεση του αγωνιστικού χώρου στις ομάδες ευθύνης τους. 

b. Οι ομάδες κατασκευάζουν και κάνουν δοκιμές προκειμένου να λύσουν την αποστολή.

 

3. 13:15-14:00 (45 λεπτά)– Πρώτο robot game

a. Οι κριτές σταματούν όλες τις ομάδες και τις καλούν μία μία για να παίξουν την αποστολή.

b. Οι ομάδες που περιμένουν να παίξουν δεν επιτρέπεται να συνεχίσουν τις εργασίες κατασκευής και δοκιμών.                            Ο χρόνος αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το φαγητό των ομάδων εφόσον έχει προβλεφθεί.

c. Οι κριτές καταχωρούν τις βαθμολογίες (scoresheet) ηλεκτρονικά στο site www.uml.gr

4. 14:00-15:00 (1 ώρα)– Δεύτερο μέρος προετοιμασίας

a. Οι ομάδες έχουν στην διάθεση τους μια ώρα για να κάνουν βελτιώσεις και να παίξουν ένα ακόμα γύρο.

 

5. 15:00-15:45 (45 λεπτά) – Δεύτερο robot game

a. Οι κριτές σταματούν όλες τις ομάδες και τις καλούν μία μία για να παίξουν την αποστολή

b. Οι κριτές ελέγχουν ώστε οι ομάδες να μη δουλεύουν όσο άλλες ομάδες αγωνίζονται.

c. Οι κριτές καταχωρούν τις βαθμολογίες (scoresheet) ηλεκτρονικά στο site www.uml.gr

 

6. 15:45-16:00 – Επικύρωση βαθμολογίας – Ανάδειξη νικητών

Οι 3 πρώτες ομάδες με το μεγαλύτερο σκορ ανά ηλικιακή κατηγορία αναδεικνύονται νικήτριες.

7. 16:00-16:30 – Τελετή απονομής – Ολοκλήρωση διαγωνισμού

bottom of page