UML
UNKNOWN MISSION
LEAGUE

Ομάδες 2 έως και 4 παιδιών 10 έως 12 ετών (Δημοτικό) - 13 έως18 ετών (Γυμνάσιο - Λύκειο και 19 έως 22 ετών (Φοιτητές), διαγωνίζονται σε ένα πρωτάθλημα, κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας ένα αυτόνομο ρομπότ το οποίο θα διαγωνιστεί σε άγνωστη αποστολή. Οι ομάδες μαθαίνουν την αποστολή την ημέρα του διαγωνισμού. Έχουν στην διάθεση τους 3 ώρες για να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν το ρομπότ τους.
Καθ΄ όλη την διάρκεια του διαγωνισμού δεν επιτρέπεται η βοήθεια από τον προπονητή ή άλλο ενήλικα.
ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:
• Αυτόνομη πλοήγηση
• Κριτική σκέψη
• Λογική προγραμματισμού
• Χρήση αισθητήρων
• Προσαρμογή στις περιβαλλοντικές συνθήκες
• Επίλυση προβλημάτων
• Μάθηση υπό πίεση (Learning on the fly)
• Σχεδιασμός και κατασκευή ρομπότ
• Φαντασία
• Δημιουργικότητα

ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΔΟΜΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
10 έως 12 ετών (Δημοτικό) -13 έως18 ετών (Γυμνάσιο - Λύκειο) Περιγράφεται παρακάτω
και 19 έως 22 ετών (Φοιτητές)
[UM-1]: Η Ζώνη κατασκευής
[1.1]: Κάθε ομάδα έχει πρόσβαση σε μια ζώνη κατασκευής όπου μπορεί να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το ρομπότ της.
[1.2]: Η ελάχιστη ζώνη κατασκευής για κάθε ομάδα είναι τουλάχιστον όσο ένα τραπέζι.
[UM-2]: Το πεδίο του παιχνιδιού
[2.1]: Το στήσιμο και οι διαστάσεις του αγωνιστικού χώρου εξαρτώνται από την ακριβή πρόκληση που πρέπει να λύσουν οι μαθητές.
[2.2]: Κατά τη φάση κατασκευής, κάθε ομάδα μπορεί να ζητήσει πρόσβαση στον αγωνιστικό χώρο για να δοκιμάσει το ρομπότ της. Ο διαιτητής θα επιτρέψει την πρόσβαση για σύντομες χρονικές περιόδους με σειρά προτεραιότητας. Εάν μια πρόκληση απαιτεί σημαντικό χρόνο ρύθμισης για τη δοκιμή, ο διαιτητής μπορεί να επιλέξει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα για τη δοκιμή.
[UM-3]: Στοιχεία και εργαλεία
[3.1]: Οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν φορητό υπολογιστή ή τάμπλετ για να προγραμματίσουν το ρομπότ τους.
[3.2]: Πριν από την είσοδο στη ζώνη κατασκευής κατά την έναρξη του διαγωνισμού, κάθε ομάδα θα ενημερωθεί για το σύνολο των αντικειμένων, των εργαλείων, των ενεργοποιητών και των αισθητήρων που θα της επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει. Οι περιορισμοί σε αυτά δεν είναι γνωστοί από τους μαθητές πριν από τον διαγωνισμό.
[3.3]: Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός κινητήρων συνεχούς περιστροφής σε ένα μηχανισμό
Το μήκος θα είναι πάντα μικρότερο ή ίσο με τέσσερις κινητήρες. Αυτό περιλαμβάνει τυπικούς κινητήρες DC ή κινητήρες που παρέχουν ανάδραση θέσης (π.χ. κινητήρες Lego NXT). Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των κινητήρων συνεχούς περιστροφής.
[3.4]: Ο μέγιστος αριθμός σερβοκινητήρων που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με έξι σερβοκινητήρες. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των σερβοκινητήρων.
[3.5]: Ο μέγιστος αριθμός αισθητήρων υπερύθρων που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με έξι αισθητήρες υπερύθρων. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των αισθητήρων υπερύθρων.
[3.6]: Ο μέγιστος αριθμός αισθητήρων υπερήχων που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με τέσσερις αισθητήρες υπερήχων. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτερο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των αισθητήρων υπερήχων.
[3.7]: Ο μέγιστος αριθμός αισθητήρων αφής που επιτρέπεται σε μια πρόκληση θα είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με τέσσερις αισθητήρες αφής. Αυτός ο αριθμός είναι ένα ανώτατο όριο για οποιαδήποτε πρόκληση αποστολής ρομπότ, ωστόσο, μια συγκεκριμένη πρόκληση αποστολής ρομπότ μπορεί να περιορίσει περαιτέρω τον αριθμό των αισθητήρων αφής.
[3.8]: Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιούν τα δικά τους κοινά διαθέσιμα εργαλεία κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Ωστόσο, οι διοργανωτές ενδέχεται να περιορίσουν τη χρήση ορισμένων εργαλείων εάν κρίνουν ένα εργαλείο μη ασφαλές ή για άλλους λόγους.
[3.9]: Επιτρέποντας τη χρήση ενός εργαλείου από τον μαθητή στην περιοχή κατασκευής, ο αρχηγός της ομάδας επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά ξέρουν πώς να χειρίζονται αυτό το εργαλείο με ασφάλεια και θα αναλάβουν την ευθύνη σε περίπτωση τραυματισμών ή άλλων επιπτώσεων που προκύπτουν από επιδιωκόμενους ή κακή χρήση των εργαλείων.
[3.10]: Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρνουν και να χρησιμοποιούν κοινά διαθέσιμα υλικά χωρίς περιορισμούς. Μερικά παραδείγματα είναι:
-
χαρτί, χαρτόνι, πλαστικοποιημένο χαρτί, φιεζόλ,
-
μπαστουνάκια, ξυλάκια,
-
χάρτινα ποτήρια, χάρτινα πιάτα,
-
πλαστικά ποτήρια, πλαστικά πιάτα,
-
συνδετήρες, καρφίτσες
-
σύρματα, χορδές, σχοινιά,
-
κολλητική ταινία, ηλεκτρική ταινία,
-
στυλό,
-
καλώδια,
-
μαγνήτες,
-
λαστιχάκια.
[3.11]: Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρνουν και να χρησιμοποιούν υλικά που βρίσκονται συνήθως σε κιτ ρομποτικής χωρίς περιορισμούς. Μερικά παραδείγματα είναι:
-
ρόδες,
-
γρανάζια,
-
ιμάντες χρονισμού,
-
καλώδια,
-
LED,
-
αντιστάσεις,
-
πηνία και ελατήρια,
-
σύρματα.
[3.12] Είδη ειδικού σκοπού όπως έλικες και τηλεχειριστήρια μπορούν να παρέχονται από τους διοργανωτές του διαγωνισμού, εάν χρειαστεί για την αποστολή.
Οι ομάδες επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιούν τα δικά τους κοινά διαθέσιμα και ασφαλή εργαλεία. Παραδείγματα τέτοιων εργαλείων περιλαμβάνουν:
-
ψαλίδια,
-
μαχαίρια,
-
συρματοκόπτης,
-
κόλλες,
-
συρραπτικά,
-
κατσαβίδια,
-
πένσα,
-
σφυριά.
Εργαλεία ειδικού σκοπού, όπως κολλητήρια ή τρυπάνια, μπορούν να παρέχονται από τους διοργανωτές, εάν κριθούν απαραίτητα για την ολοκλήρωση της πρόκλησης.
[3.13]: Αυτό το έγγραφο παραθέτει στοιχεία και εργαλεία ξεχωριστά ως διευκόλυνση για τους διοργανωτές. Ωστόσο, η χρήση εργαλείων και αντικειμένων δεν περιορίζεται από την ταξινόμησή τους. Για παράδειγμα, μια ομάδα μπορεί να επιλέξει πένσες (που ορίζονται ως εργαλεία) για να προσθέσει βάρος στο ρομπότ της (που χρησιμοποιούνται ως αντικείμενα) ή να χρησιμοποιήσει στυλό (που ορίζονται ως αντικείμενα) για να ανοίξει τρύπες (που χρησιμοποιούνται ως εργαλεία).
[3.14]: Η ασφάλεια των παιδιών είναι υψίστης σημασίας, επομένως δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται επικίνδυνα υλικά (π.χ. επιθετικά χημικά) ή εργαλεία όπως πριονοκορδέλες.
[UM-4]: Παιχνίδι
[4.1]: Η εκδήλωση πρόκλησης αποστολής ρομπότ ξεκινά με τη φάση κατασκευής. Κατά τη φάση κατασκευής τα παιδιά θα εισέλθουν στη ζώνη κατασκευής με τα αντικείμενα και τα εργαλεία τους. Μπορεί επίσης να τους παρέχονται κάποια πρόσθετα αντικείμενα και εργαλεία από τους διοργανωτές.
[4.2]: Ο αγώνας θα ξεκινήσει με τον διαιτητή να δίνει μια περιγραφή της αποστολής.
[4.3]: Ο διαιτητής θα δώσει μια περιγραφή της φόρμουλας βαθμολόγησης που χρησιμοποιείται για αυτό το γεγονός.
[4.4]: Ο διαιτητής θα ανακοινώσει τυχόν ειδικούς περιορισμούς ή κανόνες που ενδέχεται να ισχύουν κατά τη διάρκεια του αγώνα.
[4,5]: Ο διαιτητής θα ανακοινώσει τη διάρκεια της φάσης κατασκευής. Όποτε είναι δυνατόν, η φάση κατασκευής θα πρέπει να διαρκεί τρεις ώρες.
[UM-5]: Παραβάσεις και ποινές
MI-5.1]: Μόνο τα μέλη της ομάδας επιτρέπεται να εισέρχονται στη ζώνη κατασκευής ή στον αγωνιστικό χώρο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι δάσκαλοι και οι γονείς πρέπει να παραμείνουν εκτός του καθορισμένου χώρου.
[5.2]: Τα μέλη της ομάδας δεν επιτρέπεται να εγκαταλείψουν τη ζώνη κατασκευής ή τον αγωνιστικό χώρο χωρίς προηγούμενη άδεια του διαιτητή.
[5.3]: Κάθε ομάδα της οποίας τα μέλη ή οι συνεργάτες παραβιάζουν τον κανόνα 5.1 έως 5.2 θα αποκλειστεί.
[5,4]: . Οποιαδήποτε ομάδα τα μέλη της οποίας χρησιμοποιούν πρόσθετα αντικείμενα εκτός από αυτά που καθορίζονται από τους διοργανωτές θα τιμωρηθεί από τον διαιτητή. Οι κυρώσεις που επιβάλλονται από τον διαιτητή περιλαμβάνουν ποινές χρόνου ή πόντων (για παράδειγμα, το τελικό σκορ μειώνεται κατά 30%) ή σε σοβαρές περιπτώσεις μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αποκλεισμό μιας ομάδας. Η αυστηρότητα της ποινής αποφασίζεται κατά την αποκλειστική κρίση του διαιτητή.
[5.5]: Μια ομάδα που συνεχίζει να κατασκευάζει ή να τροποποιεί το ρομπότ της μετά τη φάση κατασκευής θα τιμωρηθεί ή θα αποκλειστεί.
[UM-6]: Μέθοδος βαθμολόγησης
[6.1]: Στο τέλος της φάσης κατασκευής, όλες οι ομάδες πρέπει να ολοκληρώσουν την κατασκευή του ρομπότ τους και να το φέρουν στον αγωνιστικό χώρο.
[6.2]: Με σειρά την οποία ο διαιτητής θα καθορίσει, κάθε ομάδα θα τρέξει το ρομπότ της στον 1ο επίσημο γύρο και θα υπολογιστεί το σκορ που προκύπτει με βάση τον τύπο βαθμολογίας.
[6.3]: Μετά τον 1ο γύρο ακολουθεί ένα χρονικό διάστημα 30 λεπτών για δοκιμές και διορθώσεις των ρομπότ.
[6.4]: Μετά το τέλος της φάσης διορθώσεων, όλες οι ομάδες πρέπει να φέρουν το ρομπότ τους στον αγωνιστικό χώρο.
[6.5]: Με σειρά την οποία ο διαιτητής θα καθορίσει, κάθε ομάδα θα τρέξει το ρομπότ της στον 2ο επίσημο γύρο και θα υπολογιστεί το σκορ που προκύπτει με βάση τον τύπο βαθμολογίας που ανακοίνωσε ο διαιτητής κατά την έναρξη του αγώνα.
[UM-7]: Αγωνιστικές
[7.1]: Το πρωτάθλημα για το 2024 θα διεξαχθεί σε 2 αγωνιστικές (Περιφερειακός και Εθνικός Τελικός).
[7.2]: Παρακολουθήστε στενά τις ώρες διεξαγωγής καθώς μια ομάδα που δεν θα προσέλθει έγκαιρα θα αποκλείεται από το πρωτάθλημα.
[7.3]: Οι ομάδες με το υψηλότερο σκορ από κάθε Περιφερειακό Διαγωνισμό προκρίνονται στον Εθνικό Τελικό.
[7.3]: Στον Εθνικό Διαγωνισμό οι καλύτερες ομάδες θα επιλεγούν από το άθροισμα της βαθμολογίας των πόντων που έχουν επιτύχει και στις 2 αγωνιστικές.
[7.4]: Σε περίπτωση ισοπαλίας τότε αυτή την θέση παίρνει η ομάδα που είχε την υψηλότερη βαθμολογία στον 1ο γύρο.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ:
Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει 2 αγωνιστικές, μια σε Περιφερειακό επίπεδο και μια σε Εθνικό τελικό.
Στον Εθνικό διαγωνισμό προκρίνονται το 50% των ομάδων με την υψηλότερη βαθμολογία από κάθε Περιφερειακό Διαγωνισμό.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ (Κοινή σε όλες τις Περιφέρειες):
14 Ιανουαρίου 2024
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ:
10:30πμ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ:
1). Ανατολική Μακεδονία & Θράκη: Ξάνθη
2). Κεντρική & Δυτική Μακεδονία: Θεσσαλονίκη
3). Βόρειο Αιγαίο: Λήμνο και Χίο
4). Δωδεκάνησα: Κω και Ρόδο
5). Κυκλάδες: Πάρο
6). Επτάνησα: Λευκάδα και Κέρκυρα
7). Ήπειρο: Ιωάννινα
8). Θεσσαλία: Τρίκαλα
9). Δυτική Ελλάδα: Αγρίνιο
10). Αττική: Αθήνα και Πειραιά
11). Κρήτη: Άγιος Νικόλαος και Ρέθυμνο
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ :
10 & 11 Φεβρουαρίου 2024
(10 Φεβρουαρίου διαγωνίζεται η κατηγορία Δημοτικού και 11 Φεβρουαρίου η κατηγορία Γυμνασίου - Λυκείου και η κατηγορία Φοιτητών).
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΕΛΙΚΟΥ:
Αθήνα Αττικής (η ακριβής διεύθυνση θα ανακοινωθεί σύντομα).
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ:
9:30πμ
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
20 ευρώ ανά μέλος ομάδας, ανά αγωνιστική.
ΝΙΚΗΤΕΣ:
6 νικήτριες ομάδες από κάθε ηλικιακή κατηγορία προκρίνονται στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό
FIRA ROBOWORLD CUP ο οποίος θα διεξαχθεί στην Βραζιλία τον Αύγουστο του 2024.
6 νικήτριες ομάδες από κάθε ηλικιακή κατηγορία προκρίνονται στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό ROBOTCHALLENGE ο οποίος θα διεξαχθεί στο Πεκίνο τον Αύγουστο του 2024.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 2023
Κρήτη

Σέρρες

Αγρίνιο

Αλεξανδρούπολη
