top of page

ΔΡΟΜΟΣ
ΜΕΤ'ΕΜΠΟΔΙΩΝ

NEW ROBOT MINOAN ROBOTSPORTS COMPETITION.png
ΜΕΤ'ΕΜΠΟΔΙΩΝ.png

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

KIDS  (9 έως 12 ετών)

SENIOR (13 έως 18 ετών)

ADULTS (18+)

ΣΤΟΧΟΣ

Ο στόχος των Αθλητών Ρομπότ είναι  να ακολουθήσουν αυτόνομα τη μαύρη γραμμή στο λευκό πεδίο της πίστας εντός 3 λεπτών αποφεύγοντας τα εμπόδια της διαδρομής.  

ΟΜΑΔΑ

1. Στους Αγώνες συμμετέχουν ομάδες και όχι άτομα.

2. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από δύο (2) – τρία (3) άτομα.

3. Η ομάδα ορίζει ένα μέλος της ως βασικό Προπονητή του Αθλητή Ρομπότ της ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή και τους κριτές, για τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και για το χειρισμό του Αθλητή Ρομπότ κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

ΑΘΛΗΤΗΣ ΡΟΜΠΟΤ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΘΛΗΤΗ

Ο Αγώνας αφορά Αθλητές ρομπότ NON LEGO & LEGO

Οι Αθλητές ρομπότ θα διαγωνιστούν χωριστά για κάθε ηλικιακή κατηγορία και για κατηγορία NON LEGO - LEGO

1. Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να είναι αυτόνομος.

2. Οι μέγιστες διαστάσεις του  πρέπει να είναι (25 εκατοστά Πλάτος x 25 εκατοστά Μήκος x 25 Ύψος – έως  1kg βάρος).

3. Ο Αθλητής Ρομπότ θα ζυγίζεται και θα πρέπει με άνεση να χωρεί σε κιβώτιο ελέγχου.

       - Το κιβώτιο ελέγχου έχει διαστάσεις (25 x 25) εκατοστά συν δύο (2) χιλιοστά ανοχή.

4. Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να τοποθετείται στο κιβώτιο ελέγχου χωρίς να εξασκείται πίεση.

5. Ο Αθλητής Ρομπότ δεν θα πρέπει να φθείρει ή καταστρέφει την πίστα ή να αποτελεί απειλή για τους θεατές με οποιοδήποτε τρόπο.

6. Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να έχει κουμπί έναρξης και λήξης της λειτουργίας του.

Τεχνικός Έλεγχος Αθλητή Ρομπότ

1. Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των Αγώνων σε χώρο και χρόνο που θα καθοριστεί από τους διοργανωτές.

2. Τεχνικός έλεγχος διενεργείται πριν από την έναρξη κάθε φάσης (προκαταρκτική, προκριματική, τελική) των Αγώνων στον οποίο τυχόν συμμετέχει ο Αθλητής Ρομπότ.

3. Τυχόν αποτυχία μίας ομάδας να προσέλθει έγκαιρα για τεχνικό έλεγχο του Αθλητή Ρομπότ  της οδηγεί στον αυτόματο αποκλεισμό της ομάδας από τη διοργάνωση.

4. Υπεύθυνος για να προσκομίσει τον Αθλητή Ρομπότ της ομάδας για τεχνικό έλεγχο είναι μόνο ο/η αρχηγός της ομάδας (προπονητής του αθλητή).

5. Ο τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει τον έλεγχο του Αθλητή Ρομπότ σύμφωνα με τους όρους που περιγράφονται παραπάνω στην ενότητα Αθλητής Ρομπότ. Αν δεν καλύπτει τις προδιαγραφές δεν θα γίνει αποδεκτό για να διαγωνιστεί και αυτόματα αποκλείεται από τη διοργάνωση.

6. Κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου θα γίνουν ερωτήσεις στην ομάδα στα κρίσιμα σημεία του προγράμματος του ρομπότ. Η ομάδα θα πρέπει να έχει μαζί της το laptop της με το πρόγραμμα του Αθλητή ανοικτό. Εάν από τις ερωτήσεις αποδειχτεί ότι η ομάδα δεν έχει γνώση του προγράμματος τότε η ομάδα λαμβάνει ποινή ίση με το  - 20% του χρόνου που θα φέρει στο Άθλημα.

ΠΙΣΤΑ

1. Το μέγεθος της πίστας είναι 3μ x 3μ.

2. Η γραμμή είναι μαύρου χρώματος πλάτους 1,5εκ.

3. Η γραμμή μπορεί να διασταυρώνεται σε κάποια σημεία. Στο σημείο διασταύρωσης ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να ακολουθήσει ευθεία πορεία. Δεν επιτρέπεται να χάσει την γραμμή ή να ακολουθήσει την διασταύρωση.

4. Η ελάχιστη απόσταση της γραμμής (αξονικά) από την άκρη του τοίχου της πίστας είναι 25εκ.

5. Η ελάχιστη διάμετρος καμπύλης της στροφής είναι 100 mm.

 

Εμπόδια  στην πίστα

Τοίχος ή εμπόδιο στη γραμμή

Στη γραμμή υπάρχουν 2 εμπόδια σε σχήμα κύβου, με μέγιστες διαστάσεις 25 x 15 x 10 cm. Ο ρομπότ αθλητής θα πρέπει να αποφύγει το εμπόδιο οδηγώντας γύρω από το εμπόδιο και να συνεχίσει να ακολουθεί τη γραμμή. Επιτρέπεται στον Ρομπότ Αθλητή να χτυπήσει το εμπόδιο, αλλά δεν συνιστάται ως προς την ασφάλειά του. Το φράγμα ΔΕΝ έχει λευκό χρώμα και μπορεί να κατασκευαστεί από οποιοδήποτε υλικό. Μετά το εμπόδιο, υπάρχει μια συνεχής γραμμή μήκους τουλάχιστον 20 cm και ο αθλητής ρομπότ πρέπει να ακολουθεί τη γραμμή κανονικά ενώ παραμένει στην πίστα.

wall.jpg

Κινούμενη ράμπα 

Στην πίστα υπάρχει μια ράμπα. Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να διασχίσει την ράμπα και να συνεχίσει να ακολουθεί τη γραμμή. Ο Αθλητής Ρομπότ δεν επιτρέπεται να αποφύγει την ράμπα. Το μήκος της ράμπας είναι τουλάχιστον 50 εκατοστά, το πλάτος της είναι τουλάχιστον 30 εκατοστά. Το υπομόχλιο της ράμπας τοποθετείται όχι περισσότερο από 8 εκατοστά πάνω από την επιφάνεια της πίστας. Πάνω στη ράμπα υπάρχει συνεχής γραμμή. Μετά την ράμπα, υπάρχει συνεχής ευθεία γραμμή μήκους τουλάχιστον 20 εκατοστών.

swing.jpg

Βουνό

Από την πλάγια όψη, το βουνό είναι ένα ισοσκελές τρίγωνο και από την άνω όψη, ένα στατικό εμπόδιο ορθογώνιου σχήματος πάνω στη γραμμή. Το ύψος του είναι μέγιστο 15 εκατοστά και ο βραχίονας του τριγώνου είναι τουλάχιστον 30 εκατοστά. Το πλάτος του βουνού είναι τουλάχιστον 30 εκατοστά. Ο Αθλητής Ρομπότ πρέπει να οδηγήσει πάνω από το βουνό και να συνεχίσει την πορεία του ακολουθώντας τη γραμμή. Ο Αθλητής Ρομπότ δεν επιτρέπεται να αποφύγει το βουνό. Πάνω στο βουνό η γραμμή είναι συνεχής. Μετά το βουνό, υπάρχει συνεχής ευθεία γραμμή μήκους τουλάχιστον 20 εκατοστών.

mountain.jpg
ΜΕΤ'ΕΜΠΟΔΙΩΝ-1.jpg

ΔΕΙΓΜΑ ΠΙΣΤΑΣ

Στην διπλανή εικόνα μπορείτε να δείτε ένα τυχαίο δείγμα της πίστας. 

Η κανονική πίστα αποκαλύπτεται την ημέρα του Αγώνα.

Οι θέσεις των εμποδίων είναι τυχαίες.

Μπορείτε να κάνετε εξάσκηση σε μια οποιαδήποτε πίστα line lollowing.

Ακολουθήστε τις οδηγίες που σας δίνονται για τις γωνίες και τα εμπόδια για να χτίσετε την δική σας πίστα.

Το επίπεδο της πίστας που περιγράφουν οι κανόνες είναι το πιο αυξημένο επίπεδο δυσκολίας που θα συναντήσετε.

UPDATE 2023:

Στην πίστα της χρονιάς 2023 δεν θα υπάρχουν ορθές γωνίες και διασταυρώσεις. 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ


Οι Προπονητές - μέλη της Ομάδας ολοκληρώνουν τον τεχνικό έλεγχο του Αθλητή Ρομπότ, παίρνουν τον μοναδικό αριθμό ελέγχου και τρέχουν σε γύρους διεκδικώντας την πρόκριση.

 

Ο νικητής Αθλητής Ρομπότ είναι αυτή που θα ολοκληρώσει τον γύρο στον μικρότερο δυνατό χρόνο.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


Πριν την πρώτη κούρσα, κάθε  Αθλητής Ρομπότ τρέχει έναν γύρο για τον τεχνικό έλεγχο, κατά την διάρκεια του οποίου πρέπει να αποδείξει:

 

  • την ικανότητα να κινείται χωρίς να βλάπτει την πίστα

  • την καταγραφή της διέλευσης μέσω της πύλης ελέγχου χρόνου

  • την ακρίβεια του προγράμματος

  • την ικανότητα να ξεκινήσει σωστά στην έναρξη

  • τη λειτουργικότητα του κουμπιού STOP

Σε περίπτωση αλλαγής / διόρθωσης του Αθλητή Ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (εάν αυτό δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο), θα πρέπει να περάσει ξανά.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 

Ο Προπονητής - μέλος ομάδας που θα τρέξει τον γύρο τοποθετεί τον Αθλητή Ρομπότ μπροστά στο σημείο έναρξης πριν την είσοδο στο τούνελ . Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να είναι ανοικτός και σε αναμονή μόλις πατηθεί το κουμπί να ξεκινήσει.. 

ΕΝΑΡΞΗ 

Ο Προπονητής (Μέλος της ομάδας) του Αθλητή Ρομπότ ξεκινάει τον Αθλητή Ρομπότ μετά από το σφύριγμα του διαιτητή, πατώντας το κουμπί Start. Ο χρόνος ξεκινάει να μετράει από την στιγμή που ο Αθλητής Ρομπότ περνάει μέσα από την πύλη ελέγχου του χρόνου. 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

  • Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει κινείται όσο το δυνατόν γρηγορότερα ακολουθώντας την μαύρη γραμμή αποφεύγοντας και ξεπερνώντας τα εμπόδια.

ΛΗΞΗ ΕΝΟΣ ΓΥΡΟΥ

Η μέτρηση του χρόνου σταματά όταν ο Αθλητής Ρομπότ περάσει μπροστά από τον δέκτη μέτρησης χρόνου.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

1. Ο κάθε Αθλητής Ρομπότ αγωνίζεται μόνος του μέσα στην πίστα ενάντια στον χρόνο.

2. Ένα οπτικό σύστημα μέτρησης του χρόνου θα καταγράφει τον χρόνο στην κάθε προσπάθεια του στην πίστα.

3. Θα υπάρχουν τρεις (3) γύροι, ο προκριματικός (όλοι οι Αθλητές ρομπότ), ο ημιτελικός (καλύτεροι 16) και ο τελικός γύρος (οι καλύτεροι 8 Αθλητές ρομπότ).

4. Ο προκριματικός γύρος έχει διάρκεια 2 ώρες για όλες τις ηλικιακές κατηγορίες (Ο χρόνος μπορεί να αυξηθεί ανάλογα το πλήθος των Αθλητών). Σε αυτόν τον χρόνο κάθε Αθλητής ρομπότ μπορεί να κάνει όσες προσπάθειες θέλει στην πίστα. Ο διαιτητής καταγράφει τον χρόνο του Αθλητή για κάθε προσπάθεια. Μετά την λήξη των 2 ωρών, οι καλύτεροι 16 Αθλητές ρομπότ προκρίνονται στον ημιτελικό γύρο.

Η ευθύνη για το σύνολο των προσπαθειών του κάθε Αθλητή ρομπότ στην πίστα αφορά αποκλειστικά και μόνο την ομάδα του ή τον προπονητή του. Η οργανωτική επιτροπή δεν φέρει καμία ευθύνη για το εάν κάποιος Αθλητής ρομπότ έκανε μια προσπάθεια και κάποιος άλλος 6. Δεν θα υπάρχει συγκεκριμένη ώρα για την προσπάθεια κάθε Αθλητή ρομπότ. Οι προπονητές των ρομπότ μπαίνουν στην σειρά για κάθε προσπάθεια. Ανάλογα την κρίση των διαιτητών μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε κάποιον Αθλητή ρομπότ. Οι Αθλητές ρομπότ θα δέχονται έλεγχο πριν από κάθε προσπάθεια τους. Τυχόν διαμαρτυρίες για το σύνολο των προσπαθειών στον αγωνιστικό χώρο θα είναι αιτία αποκλεισμού του Αθλητή ρομπότ από τον διαγωνισμό.

5. Στον ημιτελικό γύρο ο κάθε Αθλητής Ρομπότ θα κάνει μία (1) προσπάθεια στην πίστα. Επιτρέπεται μόνο μια επανεκκίνηση.

6. Στον τελικό γύρο ο κάθε Αθλητής Ρομπότ θα κάνει μία (1) προσπάθεια στην πίστα. Επιτρέπεται μόνο μια επανεκκίνηση.

7. Αποτελεί ευθύνη του Προπονητή του Αθλητή Ρομπότ να φροντίσει ώστε ο Αθλητής του να κάνει την κάθε προσπάθεια εντός του χρονικού διαστήματος που θα καθοριστεί τόσο στον ημιτελικό όσο και στον τελικό.

8. Μεταξύ των προσπαθειών οι προπονητές θα έχουν την ευχέρεια να κάνουν διορθώσεις στους Αθλητές τους και τον κώδικα/αλγόριθμο τους.

9. Πριν την κάθε προσπάθεια θα γίνει ο σχετικός τεχνικός έλεγχος.

10. Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να αρχίσει να κινείται το αργότερο μέσα σε τρία (3) δευτερόλεπτα μετά που ο διαιτητής θα δώσει την εντολή εκκίνησης της προσπάθειας.

11. Αν ο Αθλητής Ρομπότ δεν αρχίσει να κινείται εντός των τριών (3) δευτερολέπτων, θεωρείται ότι έχει αποτύχει στην προσπάθεια.

12. Ο Αθλητής Ρομπότ (ή οποιοδήποτε μέρος του) δεν επιτρέπεται να βγει εκτός των ορίων της πίστας. Αν αυτό γίνει, τότε θεωρείται ότι  έχει αποτύχει στην προσπάθεια.

13. Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει πάντα να καλύπτει τη μαύρη γραμμή όταν διαγωνίζεται, σε διαφορετική περίπτωση θεωρείται ότι  έχει αποτύχει στην προσπάθεια.

14. Αν ο Αθλητής Ρομπότ δεν τερματίσει στον ημιτελικό ή στον τελικό, τότε καταγράφεται η απόσταση που κάλυψε από το σημείο εκκίνησης μέχρι το σημείο που σταμάτησε.

15. Αν  Αθλητής Ρομπότ ακυρωθεί στην προσπάθεια τότε καταγράφεται ότι ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ. 

16. Κάθε ομάδα έχει την ευθύνη να ακολουθεί το αρχικό πρόγραμμα, που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα και στον χώρο της ομάδας. ΜΗΝ ΑΡΓΗΣΕΤΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!

Αν μια ομάδα δεν προσέλθει στον αγωνιστικό χώρο σε 5 λεπτά ο Αθλητής  Ρομπότ αποκλείεται!!!


17. Κάθε ομάδα θα έχει έως 2 προπονητές του Αθλητή Ρομπότ. Μόνο οι προπονητές επιτρέπονται στην περιοχή αναμονής ή στην περιοχή παιχνιδιού. Η υπόλοιπη ομάδα θα παραμείνει στον χώρο της ομάδας ή θα παρακολουθήσει το παιχνίδι από το κοινό.


​ΝΙΚΗΤΕΣ

Με την ολοκλήρωση του τελικού γύρου, για την κάθε ηλικιακή κατηγορία και ρομποτικό κιτ, ανακοινώνονται 1η - 2η - 3η θέση.

     - Η κατάταξη θα γίνει με βάση τον μικρότερο χρόνο των Αθλητών ρομπότ.

     - Σε περίπτωση που κανένα ρομπότ δεν έχει τερματίσει, τότε η κατάταξη θα γίνει με βάση την μεγαλύτερη απόσταση που κάλυψαν οι  Αθλητές ρομπότ στην πίστα.

ΝΙΚΗΤΕΣ:

NON LEGO ROBOTS

KIDS (9 έως 12 ετών) 1η - 2η - 3η θέση

SENIOR (13 έως 18 ετών) 1η - 2η - 3η θέση

ADULTS (18+) 1η - 2η - 3η θέση

LEGO ROBOTS

KIDS (9 έως 12 ετών) 1η - 2η - 3η θέση

SENIOR (13 έως 18 ετών) 1η - 2η - 3η θέση

ADULTS (18+) 1η - 2η - 3η θέση

bottom of page