top of page
robofest_wordsL.jpg
95275265-stock-vector-greece-flag-vector
HELLAS
hqdefault.jpg
BottleSumoLogo.png

Γίνε το πρώτο ρομπότ που σκόπιμα σπρώχνει ένα μπουκάλι από το τραπέζι ή  το τελευταίο ρομπότ που απομένει στο τραπέζι, βγάζοντας έξω τον αντίπαλο.

Μια μοναδική παραλλαγή του ρομποτικού sumo η οποία μέσα από παιγνιώδη τρόπο επιτρέπει στους μαθητές να πειραματιστούν με προγραμματισμό και εφαρμογές μηχανικής.

                                   

safe_image.jpg

 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (διαγωνίζονται χωριστά): 

6 έως 8 ετών /  LEGO WEDO2, SPIKE ESSENTIAL (η ηλικιακή κατηγορία δεν έχει δικαίωμα πρόκρισης)

10 έως 13 ετών /  LEGO EV3, LEGO SPIKE PRIME, LEGO NXT and VEX IQ platforms (Junior Division).

​14 έως 18 ετών /  LEGO EV3, LEGO SPIKE PRIME, LEGO NXT and VEX IQ platforms (Senior Division Classic).

Μέγιστος αριθμός μελών ανά ομάδα 3.

 

6 έως 8 ετών : 1 μπουκάλι στην πίστα  200gr Βάρος.                                                                                          

10 έως 12 ετών:  έως  2 μπουκάλια στην πίστα 2000gr Βάρος

junior_edited.jpg

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Θεματολογία stem , συμπεριλαμβανομένης της φυσικής
Αυτόνομη πλοήγηση
Λογική προγραμματισμού υπολογιστή
Ανίχνευση άκρων
Εντοπισμός αντικειμένων
Αυτόνομοι αλγόριθμοι αναζήτησης
Προσαρμογή στις συνθήκες περιβάλλοντος
Επίλυση προβλημάτων

ΒΙΝΤΕΟ ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ:

ΡΟΜΠΟΤ:

  • Τα ρομπότ πρέπει να δημιουργούνται από μαθητές. Εάν διαπιστωθεί ότι μια ομάδα έχει και ένα ρομπότ είναι παρόμοιο με ένα άλλο ρομπότ  η ομάδα θα υπόκειται σε έρευνα και πιθανό αποκλεισμό.

  • Το ρομπότ πρέπει να είναι πλήρως κατασκευασμένο κατά την άφιξη στον διαγωνισμό.

  • Το ρομπότ πρέπει να είναι πλήρως αυτόνομο. Χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, σήμα ή απομακρυσμένο υπολογιστή ή τηλεχειρισμό.

  •  Επιτρέπεται ένα ρομπότ ανά ομάδα (το ίδιο ρομπότ θα χρησιμοποιείται για ολόκληρο το τουρνουά).

  • Τα ρομπότ πρέπει να φέρουν ετικέτες που να υποδεικνύουν με σαφήνεια τον αριθμό ID της ομάδας τους και ΜΠΡΟΣΤΑ (πλευρά με αισθητήρες), ο αριθμός δίνεται από τους διοργανωτές.

  • Οι ομάδες θα πρέπει να φέρουν φορητούς υπολογιστές για να μπορούν να τροποποιήσουν τα προγράμματά τους όταν χρειαστεί.

  • Το μέγιστο βάρος του ρομπότ πρέπει να είναι 1.2 Kg.

  • Οι μέγιστες διαστάσεις του ρομπότ πρέπει να είναι 21x21x21cm και δεν επιτρέπεται η επέκταση τους κατά την διάρκεια του αγώνα.

  • Επιτρέπεται μόνο ένας μικροεπεξεργαστής.

  • Δεν επιτρέπονται αισθητήρες όρασης, κάμερες κλπ

  • Επιτρέπονται έως 4 αισθητήρες.

  • Επιτρέπονται  έως 3 κινητήρες.

  • Δεν επιτρέπονται ράμπες. Μπροστά, πίσω και πλαϊνά του ρομπότ  δεν μπορούν να είναι κεκλιμένα ή οριζόντια.

  • Ο προγραμματισμός επιτρέπεται με οποιοδήποτε λογισμικό.

ΠΙΣΤΑ:

Μια πίστα έχει διαστάσεις 75 εκ πλάτος επί 1.82 εκ μήκος. Το χρώμα της μπορεί να είναι από λευκό έως και γκρι σκούρο.

Οι γωνίες της μπορεί να είναι στρογγυλές με διάμετρο περίπου 4 - 7 εκ.

Το πάχος της πίστας είναι 4.5 εκατοστά περίπου.

Το ακριβές μέγεθος, το χρώμα, η φωτεινότητα και το σχήμα της άκρης είναι άγνωστα μέχρι την ημέρα του διαγωνισμού.
Το(τα) τραπέζι(α) τοποθετούνται σε σκούρο δάπεδο με τα πόδια διπλωμένα από κάτω και ανασηκωμένα.

 

Ράμπες (2)
Λευκό ξύλο ή άλλο υλικό 12” x 36” (~25 cm x 91 cm).
Μαύρη ταινία στο τέλος
Το τέλος της ράμπας είναι ομοιόμορφο με την κορυφή του τραπεζιού (+/- 5mm)
• Οι ράμπες θα αφαιρεθούν από τον κριτή μόλις τα ρομπότ έχουν προχωρήσει στην πίστα. 

Μπουκάλι

Προδιαγραφές φιάλης

Ένα μπουκάλι δύο λίτρων καλύπτεται με έγχρωμο χαρτί.
Το ακριβές χρώμα του  χαρτιού είναι άγνωστο  μέχρι την ημέρα του αγώνα.
Το μπουκάλι είναι γεμάτο με 1 κιλό άμμο για την ηλικιακή κατηγορία 9 - 12 ετών

Το μπουκάλι είναι γεμάτο με 100 γραμμάρια άμμο για την ηλικιακή κατηγορία 6 - 8 ετών

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να έχουν πρόσβαση στην περιοχή του pit, στα τραπέζια των ομάδων και στα επίσημα γήπεδα παιχνιδιού καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας του διαγωνισμού, συμπεριλαμβανομένων: ώρα προετοιμασίας, την ώρα εργασίας και στα διαλείμματα.
Όταν ο διαιτητής δώσει το σύνθημα έναρξης οι ομάδες θα κινηθούν στις πίστες που τους έχει ανακοινώσει η οργανωτική επιτροπή.
Οι διαιτητές θα ελέγξουν το μέγεθος και εάν πληρούνται οι προδιαγραφές των ρομπότ και τα ρομπότ μπαίνουν καραντίνα. 
Δεν επιτρέπεται η φόρτιση της μπαταρίας κατά την καραντίνα.
Οι συμμετέχοντες δεν πρέπει να σηκώνουν το ρομπότ τους μέχρι να δοθούν οδηγίες από Κριτή.

Οι θέσεις της/των φιάλης/φιαλών θα αποκαλυφθούν μετά τον έλεγχο των ρομπότ.
Ο μέγιστος χρόνος που δίνεται σε κάθε αγώνα είναι 3 λεπτά.
Το ρομπότ πρέπει να παραμείνει στο τραπέζι για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα μετά την απομάκρυνση οποιουδήποτε μπουκαλιού ή του αντιπάλου διαφορετικά δεν λαμβάνει πόντο.
Τα ρομπότ που σπρώχνουν όλα τα μπουκάλια ή τον αντίπαλο και επιβιώνουν λαμβάνουν 1 πόντο.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ:

Το πολύ 3 λεπτά δίνονται για κάθε παιχνίδι
Β. Στην αρχή κάθε παιχνιδιού, ο Κριτής θα ανακοινώνει  σε ποια ράμπα και με ποιο προσανατολισμό θα τοποθετηθούν οι αντίπαλοι. Μπορεί οι αντίπαλοι να βλέπουν ανάποδα από την πίστα και να πρέπει να στραφούν προς αυτήν πριν ανέβουν. 
Γ. Οι ομάδες θα τοποθετήσουν τα ρομπότ τους  σύμφωνα με τις οδηγίες του κριτή.
Δ. Η εργασία άγνωστης έναρξης πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την εκκίνηση του ρομπότ.
Ε. Εάν το ρομπότ αποτύχει να κινηθεί, το ρομπότ χάνει αυτόματα το παιχνίδι και ο αντίπαλος κερδίζει ένα πόντο, εκτός εάν το άλλο ρομπότ επίσης δεν κινηθεί, οπότε το είναι ισοπαλία.
ΣΤ. Το μπουκάλι τοποθετείται σε άγνωστη τοποθεσία σε ίση απόσταση από τα δύο ρομπότ. Η θέση του μπουκαλιού μπορεί να είναι διαφορετική για το καθένα παιχνίδι.
Ζ. Μετά την έναρξη του παιχνιδιού, οι μαθητές/κριτές πρέπει να απομακρυνθούν τουλάχιστον 1 μέτρο από τις άκρες της πίστας μέχρι μετά το τέλος του παιχνιδιού.
Η. Εάν το μπουκάλι σπρωχτεί από το τραπέζι ακούσια, δηλαδή όχι με την μπροστινή πλευρά του ρομπότ που είναι ο αισθητήρας, το παιχνίδι συνεχίζεται με μόνο με πάλη και θα πρέπει το ρομπότ να βγάλει έξω τον αντίπαλο.
Ι. Εάν οποιοδήποτε κομμάτι/τμήμα του ρομπότ ξεκολλήσει από το ρομπότ και στη συνέχεια πέσει στο πάτωμα, το αντίπαλο ρομπότ θα είναι ΑΜΕΣΩΣ ανακηρύχθηκε ο νικητής του παιχνιδιού.

 

ΝΙΚΗΤΗΣ:

Ένα ρομπότ ανακηρύσσεται νικητής ενός παιχνιδιού εάν πληρούνται ένα από τα ακόλουθα κριτήρια:
Σκόπιμα  σπρώχνει το μπουκάλι από το τραπέζι και μετά παραμένει ανέπαφο και στο τραπέζι για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα.
Σπρώχνει ηθελημένα ή ακούσια τον αντίπαλο από το τραπέζι και μετά παραμένει άθικτος και στο τραπέζι για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα.
Παραμένει ανέπαφο και στο τραπέζι για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα αφού ο αντίπαλος πέσει από το τραπέζι.
Εάν ο αντίπαλός του σπρώξει πρώτα το μπουκάλι από το τραπέζι αλλά στη συνέχεια πέσει από το τραπέζι ενώπιον του κριτή πριν
φτάσει στο τέλος της μέτρησης των 3 δευτερολέπτων, το ρομπότ που παρέμεινε πρέπει να παραμείνει άθικτο και στο τραπέζι για επιπλέον 3 δευτερόλεπτα για να κερδίσει το παιχνίδι.
Εάν το αποτέλεσμα είναι ασαφές, το παιχνίδι θα κηρυχθεί ισόπαλο και θα επαναληφθεί.


• ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο κριτής πρέπει να χρησιμοποιεί μια συσκευή χρονισμού όπως το χρονόμετρο οθόνης, την εφαρμογή κινητού τηλεφώνου ή χρονόμετρο για να διασφαλίσει ότι η απαίτηση χρόνου έχει εκπληρωθεί πριν ανακηρυχθεί ο νικητής.

ΙΣΟΠΑΛΙΑ:

Ένα παιχνίδι ισοπαλίας θα δηλωθεί εάν ο κριτής κρίνει ότι:
Και τα δύο ρομπότ την ίδια στιγμή έχουν οποιοδήποτε από τα μέρη τους να αγγίζουν το πάτωμα.

Το ρομπότ πέφτει στο πάτωμα.
Και τα δύο ρομπότ πέφτουν από το τραπέζι μέσα σε τρία δευτερόλεπτα.
ΔΕΝ σημειώνεται πρόοδος για 20 δευτερόλεπτα κατά την έναρξη του κριτή.
Και τα δύο ρομπότ αποτυγχάνουν να ξεκινήσουν (δεν κινούνται).
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ρομπότ αποτυγχάνουν στην απαίτηση Unknown Start.
Ένα ρομπότ αποτυγχάνει να ξεκινήσει (δεν κινείται) και το άλλο ρομπότ αποτυγχάνει στην απαίτηση άγνωστης έναρξης.
Δεν υπάρχει νικητής μετά από τρία λεπτά.
Ο αποτέλεσμα είναι ασαφές.
Εάν ο αγώνας είναι ισόπαλος, οι ομάδες θα συνεχίσουν να παίζουν επιπλέον παιχνίδια έως ότου μία ομάδα κερδίσει δύο παιχνίδια.
Ο Κριτής θα χρησιμοποιήσει τη διακριτική του ευχέρεια για να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις για τις περιπτώσεις που δεν
τεκμηριώνεται κάτι  σε αυτούς τους κανόνες. Οι αποφάσεις των διαιτητών είναι οριστικές.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 6 -8 ΕΤΩΝ Η ΔΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΜΟ.

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΩΣ ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΑ ΤΑΜΠΛΕΤ ή ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ, ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΤΟΝ ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΜΟ. Ι ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ ΘΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΤΑ ΡΟΜΠΟΤ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΚΑΝΟΝΑ.

ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ 1 ΠΟΝΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΤΟΥ.

ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ 9-12 ΕΤΩΝ.

Κάθε μέλος της ομάδας θα πρέπει την ημέρα του διαγωνισμού να κρατάει συμπληρωμένο το έντυπο γονικής συγκατάθεσης. Μπορείτε να κατεβάσετε το έντυπο εδώ: ΕΝΤΥΠΟ ΓΟΝΙΚΗΣ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗΣ.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 90 ευρώ.

                                  

Πίστα ηλικίας 6 - 8 ετών

image_edited.jpg

Πίστα ηλικίας 9 - 12 ετών

image_edited.jpg

2 πίστες ενωμένες

bottom of page