Lego Sumo 1kg
Μια ιδιαίτερη κατηγορία για τους λάτρεις του είδους.
Η κατηγορία Lego Sumo 1kg θα διεξαχθεί σε 2 ηλικιακές κατηγορίες:
-
Ομάδες με μέλη ηλικίας έως 13 ετών.
-
Ομάδες με μέλη ηλικίας 14 ετών και άνω.
Η ομάδα κατατάσσετε ανάλογα την ηλικία που είναι τα μέλη της την ημέρα του διαγωνισμού και βάση την ηλικία του μεγαλύτερου μέλους της.
Πρέπει να δηλώσετε την ομάδα σας στη σωστή ηλικιακή κατηγορία.
Αν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού αποδεικνύεται, ότι η ομάδα είναι εγγεγραμμένη σε μια εσφαλμένη ηλικιακή κατηγορία, αυτή η ομάδα θα αποκλειστεί από το διαγωνισμό.
Σημείωση! Ομάδες που ανήκουν στην νεότερη ηλικιακή ομάδα επιτρέπεται να διαγωνιστούν στην ομάδα των μεγαλύτερων.
Οι διοργανωτές διατηρούν το δικαίωμα να ελέγχουν την ηλικία των αγωνιζόμενων κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Σε περίπτωση παράβασης η ομάδα που παραβίασε τους κανόνες θα αποκλειστεί από την κατηγορία.
ΚΑΝΟΝΕΣ
1. Εισαγωγή
Tο έγγραφο αυτό περιγράφει τους κανονισμούς για την πρόκληση του SUMO η οποία αποτελεί ιδιαίτερη και μοναδική πρόκληση σε διαγωνισμούς ρομποτικής. Οι κανονισμοί έχουν υιοθετηθεί από το διαγωνισμο Baltic Robot Sumo και έχουν προσαρμοστεί ανάλογα.
2. Σκοπός
Δύο ρομπότ διαγωνίζονται στην ειδικά σχεδιασμένη πίστα πάλης με στόχο να σπρώξει το ένα το άλλο εκτός της πίστας και να θεωρηθεί νικητής.
3. Η Ομάδα – Δικαίωμα Συμμετοχής
-
Στη διοργάνωση συμμετέχουν ομάδες και όχι άτομα.
-
Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από δύο (2) – τρία (3) άτομα.
-
Ένας μόνο παίκτης της κατηγορίας Χ δικαιούται να συμμετέχει σε ομάδα της αμέσως ανώτερης κατηγορίας.
-
Το αντίθετο του σημείου 3 πιο πάνω δεν εφαρμόζεται. Δηλαδή ένας παίκτης που ανήκει στην κατηγορία Χ δεν δικαιούται να συμμετέχει σε ομάδα κατώτερης κατηγορίας.
-
O/Η Προπονητής της ομάδας δεν δικαιούται να λάβει μέρος στον ίδιο διαγωνισμό με την ομάδα του/της.
-
Η ομάδα ορίζει ένα μέλος της ως αρχηγό ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή και τους κριτές, για τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και για το χειρισμό του ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
4. Ρομποτικές Πλατφόρμες, Κατηγορίες & Επίπεδα
Ο διαγωνισμός είναι ανοικτός μόνο για την ρομποτική πλατφόρμα Lego και δεν διαχωρίζεται σε κανένα επίπεδο.
5 Ο Διαγωνισμός
1. Η μορφή του διαγωνισμού ορίζεται από την Οργανωτική Επιτροπή ανάλογα με τον αριθμό των ομάδων που θα εγγραφούν για συμμετοχή στη συγκεκριμένη πρόκληση. Αν ο αριθμός των ομάδων είναι μεγάλος θα δημιουργηθούν ομάδες που θα διαγωνισθούν μεταξύ τους σε προκριματική φάση για να αποφασιστεί ποιες ομάδες θα λάβουν μέρος στον τελικό γύρο. Αν ο αριθμός των ομάδων είναι μικρός τότε όλες οι ομάδες θα διαγωνισθούν κατευθείαν στον τελικό. Ο τελικός γύρος διεξάγεται με τη διαδικασία το διπλού αποκλεισμού (doubleelimination).
6. Σημαντικοί ορισμοί
Λόγω της ιδιαιτερότητας των τεχνικών όρων του διαγωνισμού SUMO θα δίνεται μια φορά η μετάφραση του όρου στα ελληνικά αλλά εφεξής θα χρησιμοποιούνται οι αγγλικοί όροι.
6.1 Dohyo Jyonai – Ο Χώρος Πάλης
Το Dohyo Jyonai (ο χώρος πάλης) αποτελείται από το Dohyo (τον κύκλο του αγώνα) και το Yochi (τον εξωτερικό χώρο του Dohyo). Ο υπόλοιπος χώρος ορίζεται ως Dohyo Jyogai (χώρος εκτός του Dohyo). Το Dohyo είναι ένας κύκλος που καλύπτεται με μαύρο χρώμα O χώρος Dohyo Jyogai περιβάλλεται από φρουρούς. Δείτε την εικόνα 1 που παρουσιάζει το Dohyo Jyonai.
Oι διαστάσεις του Dohyo είναι: ύψος από το δάπεδο από 1cm έως 5 cm, διάμετρο 77 cm.
Υλικό: Ξύλο, μέταλλο ή πλαστικό.
6.2 Σταυρός Έναρξης (Starting Cross)
Ο σταυρός έναρξης τοποθετείται στο κέντρο της πίστας SUMO και χωρίζει την πίστα σε τέσσερα ίσα μέρη. Τα ρομπότ τοποθετούνται σε δύο τμήματα το ένα απέναντι στο άλλο (δείτε την Εικόνα 2). To ρομπότ πρέπει να καλύπτει το χώρο Tawara (την άσπρη γραμμή), τουλάχιστον εν μέρει. Ο διαιτητής αφαιρεί την γραμμή έναρξης από την πίστα όταν τα ρομπότ τοποθετηθούν στην πίστα. Όταν τα ρομπότ τοποθετηθούν δεν μπορούν να μετακινηθούν.
6.3 Tawara (Άσπρη Γραμμή)
Η Tawara είναι η άσπρη γραμμή γύρω από το Dohyo και αποτελεί μέρος του Dohyo. Το πλάτος της Tawara είναι 2.5 εκατοστά.
6.4 Yochi
Τo Yochi είναι ο χώρος γύρω από το Dohyo με διάμετρο τουλάχιστον 100 εκατοστά. Το χρώμα και το υλικό του Yochi μπορεί να επιλεγεί ελεύθερα αλλά δεν μπορεί να είναι άσπρο.
7. Το Ρομπότ
7.1 Απαιτήσεις για το Ρομπότ
1. Περιορισμοί Διαστάσεων & Βάρους
Οι διαστάσεις του ρομπότ θα πρέπει να είναι:
Βάρος: 1 kg
Μήκος: 15 cm
Πλάτος: 15 cm
Ύψος: 20 cm
2. Το ρομπότ μπορεί να επεκταθεί μετά την έναρξη του αγώνα αλλά μέχρι 10 εκατοστά σε μήκος ή/και πλάτος.
3. Ελεύθερος αριθμός ηλεκτρονικών εξαρτημάτων φτάνει αυτά να είναι αυθεντικά Lego προϊόντα.
4. Το ρομπότ μπορεί να επεκταθεί μετά την έναρξη του γύρου αλλά θα πρέπει να παραμείνει ως μία οντότητα.
5. Για επιβεβαίωση των προδιαγραφών του ρομπότ, το ρομπότ θα ζυγίζεται και θα πρέπει να χωρεί με άνεση στο κιβώτιο ελέγχου.
Το κιβώτιο ελέγχου του ρομπότ έχει διαστάσεις 15 x 15 εκ. πλέον 2 χιλιοστά ανοχής. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μόνο τα ρομπότ με μέγιστο μήκος και πλάτος 15 εκατοστά θα γίνουν αποδεκτά για να διαγωνιστούν. Σημειώνεται με έμφαση ότι τα δύο χιλιοστά ανοχή αναφέρεται μόνο στο κιβώτιο μέτρησης/ελέγχου και όχι στο ρομπότ. Η ανοχή δίνεται ώστε το ρομπότ να χωρεί με άνεση στο κιβώτιο ελέγχου.
7.2 Αυτόνομα Ρομπότ – Έναρξη Κινήσεων
Ο χειριστής του ρομπότ μπορεί να εκκινήσει το ρομπότ από κουμπί που βρίσκεται επάνω σε αυτό. Το ρομπότ πρέπει να ξεκινήσει μετά από 5 δευτερόλεπτα από το μέτρημα του διαιτητή.
7.3 Αυτόνομα Ρομπότ – Τερματισμός Κινήσεων
Ο χειριστής του ρομπότ σταματά το ρομπότ πατώντας το κουμπί που βρίσκεται επάνω σε αυτό.
7.4 Κινήσεις του αυτόνομου ρομπότ
Οι κινήσεις του ρομπότ θα πρέπει να σχεδιαστούν ώστε να ανιχνεύουν/διακρίνουν τις κινήσεις του αντίπαλου ρομπότ και να ανταποκριθούν/επιτεθούν ανάλογα. Αν υπάρχει αμφιβολία για την αυτονομία του ρομπότ, οι διαιτητές έχουν το δικαίωμα να ελέγξουν το ρομπότ.
7.5 Απαγορευμένα Εξαρτήματα
1. Τυχόν εξαρτήματα που ενδέχεται να διαταράξουν τη λειτουργία του αντιπάλου (για παράδειγμα, φακούς ή συσκευές εμπλοκής, όπως IR LED που προορίζονται να κορεστούν τους αντιπάλους αισθητήρες υπερύθρων).
2. Τυχόν εξαρτήματα που μπορεί να καταστρέψουν ή να γρατσουνίσουν την επιφάνεια του Dohyo. Μια εξαίρεση είναι όταν τα ρομπότ συγκρούονται.
3. Οποιαδήποτε εξαρτήματα που έχουν σχεδιαστεί για να βλάψουν τον αντίπαλο.
4. Απαγορεύεται η χρήση οποιωνδήποτε υγρών, σκονών και αερίων ως όπλο κατά του αντίπαλος.
5. Δεν επιτρέπεται η χρήση εύφλεκτων υλικών στο ρομπότ.
6. Το ρομπότ δεν πρέπει να περιλαμβάνει συσκευές ρίψης (π.χ. ρίψη διχτυού αντίπαλος).
7. Το ρομπότ δεν πρέπει να περιλαμβάνει σχοινιά κανενός είδους.
8. Το ρομπότ δεν πρέπει να περιλαμβάνει εξαρτήματα που να το στερεώνουν στο Dohyo (για παράδειγμα, κόλλες, βεντούζες κ.λπ.).
7.6 Επιπρόσθετες απαιτήσεις
1. To ρομπότ LEGO θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά με αυθεντικά υλικά LEGO ή HITECHNIC.
2. Το ρομπότ LEGO θα πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο μπαταρίες ή κελιά (cells) όπως προτείνονται από τη LEGO, κατά προτίμηση επαναφορτιζόμενες.
3. Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι στην αρχική τους κατάσταση και να μην τροποποιούνται.
7. Ο Αγώνας
1. Ο αγώνας περιλαμβάνει τρεις (3) γύρους και διαρκεί μέχρι τρία (3) λεπτά. Η ομάδα που κερδίζει πρώτη δύο (2) βαθμούς Yuko (effective points) κατά τη διάρκεια του αγώνα θεωρείται νικήτρια. Ο χρόνος του αγώνα υπολογίζεται κατά τη διάρκεια των γύρων και δεν λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα στους γύρους.
2. Αν έχει κερδηθεί μόνο ένας βαθμός Yuko μέχρι το τέλος του αγώνα, νικήτρια θεωρείται η ομάδα που τον κέρδισε.
3. Αν καμμιά από τις ομάδες δεν έχει κερδίσει οποιοδήποτε γύρο στον αγώνα, νικήτρια θεωρείται η ομάδα σύμφωνα με την κατάσταση «Yusei» (=Dominance/Επικράτηση), δείτε την παράγραφο «8.3 Torinaoshi (Επανάληψη του Γύρου)». Σε περίπτωση που δεν μπορεί να αποφασιστεί με βάση το «Yusei» ή αν οι ομάδες είναι ισόπαλες, τότε δίνεται παράταση στον αγώνα κατά τρία (3) λεπτά. Αν μια ομάδα κερδίσει ένα (1) ή περισσότερους βαθμούς Υuko στην παράταση θα είναι η νικήτρια.
4. Οι ομάδες έχουν χρόνο τριάντα (30) δευτερολέπτων ανάμεσα στους γύρους για συντήρηση του ρομπότ.
7.1 Έναρξη του Αγώνα
Ο αγώνας ξεκινά μόλις δώσει τη σχετική εντολή ο διαιτητής. Οι διαγωνιζόμενοι θα χαιρετίσουν (bow) o ένας τον άλλο πριν εισέλθουν στον χώρο του αγώνα. Πριν από κάθε γύρο και με την εντολή του διαιτητή οι διαγωνιζόμενοι τοποθετούν το ρομπότ τους ταυτόχρονα στο Dohyo. Τα ρομπότ πρέπει να τοποθετηθούν σε απέναντι χώρους και κάποιο μέρος του ρομπότ πρέπει να βρίσκεται στην άσπρη γραμμή (δείτε την Εικόνα 2). Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση των ρομπότ μετά την τοποθέτηση τους στο Dohyo.
Ο γύρος αρχίζει σύμφωνα με την πιο κάτω διαδικασία:
Με την εντολή του διαιτητή οι χειριστές ξεκινούν το χρονόμετρο των 5 δευτερολέπτων του ρομπότ και αμέσως εγκαταλείπουν τον χώρο Dohyo Jyonai. Τα ρομπότ μπορούν να αρχίσουν να κινούνται 5 (πέντε) δευτερόλεπτα μετά που έχουν λάβει την εντολή έναρξης. Σε περίπτωση που το δάπεδο του Dohyo έχει γδαρτεί οι διαιτητές αποφασίζουν κατά πόσο θα συνεχιστεί ο αγώνας στο ίδιο Dohyo ή αν θα το αντικαταστήσουν.
7.2 Τέλος του Αγώνα
Ο διαιτητής δίνει την εντολή για το τέλος του αγώνα και οι χειριστές θα πρέπει να σταματήσουν το ρομπότ. Ο αγώνας τελειώνει επίσημα μετά από σχετική εντολή του διαιτητή. Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να μετακινήσουν το ρομπότ τους από το Dohyo, να χαιρετίσουν ο ένας τον άλλο υποκλινόμενοι και να αποχωρήσουν από το χώρο του Dohyo Jyonai.
7.3 Torinaoshi (Επανάληψη του Γύρου)
Ο γύρος επαναλαμβάνεται στις ακόλουθες περιπτώσεις: 1. Τα δύο ρομπότ βλέπουν το ένα το άλλο και οι κινήσεις τους εμποδίζονται ή δεν κινούνται. 2. Και τα δύο ρομπότ βγαίνουν εκτός του Dohyo ταυτόχρονα. 3. Σε άλλες περιπτώσεις στις οποίες δεν είναι δυνατόν να αποφασιστεί ποιο ρομπότ έχει κερδίσει ή έχει χάσει. 4. Αν δεν είναι δυνατό να ανακηρυχθεί νικητής μετά από το Torinaoshi, ο διαιτητής έχει την ευχέρεια να τοποθετήσει ο/η ίδιος/α τα ρομπότ και να συνεχίσει τον γύρο για τον υπόλοιπο χρόνο.
7.4 Διαχείριση του Ρομπότ Ανάμεσα στους Γύρους
Για τον χρόνο ανάμεσα στους γύρους στην ίδια υπο-ομάδα, τα ρομπότ πρέπει να τοποθετηθούν σε τραπέζι που είναι διαθέσιμο για το σκοπό αυτό και μπορούν να μετακινηθούν μόνο για σκοπούς διεξαγωγής του αγώνα. Οι διαγωνιζόμενοι απαγορεύεται να εγκαταλείψουν το χώρο του αγώνα με το ρομπότ ανάμεσα στους γύρους εκτός και αν έχει ζητηθεί και δοθεί σχετική άδεια από το διαιτητή (π.χ το ρομπότ χρειάζεται επιδιόρθωση). Ο κανονισμός αυτός τίθεται για να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ! Αν το ρομπότ δεν βρίσκεται στον προκαθορισμένο χώρο ή αν η ομάδα δεν είναι παρούσα στην καθορισμένη ώρα διεξαγωγής του αγώνα της, η ομάδα χάνει τον αγώνα.
8. Οι Βαθμοί στο Sumo
8.1 O Βαθμός Yuko (Εffective/Αποτελεσματικός)
Η νικήτρια ομάδα ανακηρύσσεται στις πιο κάτω περιπτώσεις:.
1. Αν ο αντίπαλος έχει σπρωχθεί έξω από το Dohyo (το ρομπότ αγγίζει το χώρο έξω από το Dohyo).
2. Αν ο αντίπαλος πέσει έξω από το Dohyo και αγγίξει το χώρο έξω από το Dohyo.
3. Στην περίπτωση του «Shinitai».
4. Στην περίπτωση του «Yusei» (=Dominance/Επικράτηση).
5. Αν δοθεί «Keikoku» (Warning/Προειδοποίηση) 2 (δύο) φορές στον αντίπαλο
6. Σε περίπτωση που υπάρξει «Hansoku» (=Violation/Παραβίαση).
7. Αν η νικήτρια ομάδα ανακηρυχθεί χωρίς αγώνα κερδίζει 2 (δύο) βαθμούς Yuko. Αν έχει ήδη (1) βαθμό Yuko κερδίζει 1 (ένα) βαθμό επιπλέον. Οι βαθμοί Yuko που έχει ο αντίπαλος που έχασε παραμένουν σε ισχύ.
8.2 Shinitai
Η περίπτωση «Shintai» συμβαίνει όταν ένας ή περισσότεροι τροχοί του ρομπότ κυλήσουν έξω από το Dohyo και το ρομπότ δεν είναι σε θέση να επιστρέψει πίσω στο Dohyo (να μπει δηλαδή ξανά στην πίστα για να συνεχίσει τον αγώνα). Σε αυτή την περίπτωση η αντίπαλη ομάδα κερδίζει (1) ένα βαθμό Yuko.
8.3 Yusei (Dominance/Επικράτηση)
Στην περίπτωση «Yusei» ο διαιτητής μπορεί να δώσει 1 (ένα) βαθμό Yuko ανάλογα με την στρατηγική, τις κινήσεις και τις δεξιότητες που επιδεικνύει το ρομπότ.
9. Παραβιάσεις και Ποινές
9.1 Keikoku (Warning/Προειδοποίηση)
Η ομάδα που ενεργεί όπως πιο κάτω δέχεται 1 (μία) «Keikoku». Αν η ομάδα δεχτεί 2 (δύο) Keikoku τότε η αντίπαλη ομάδα κερδίζει ένα βαθμό Yuko.
1. Αν ο χειριστής ή κάποιο αντικείμενο του χειριστή βρεθεί/πέσει στο χώρο του Dohyo Jyonai πριν από την εντολή τέλους του αγώνα που θα δώσει ο διαιτητής.
2. Αν το ρομπότ κινηθεί πριν από την έναρξη του γύρου (κίνηση ή αλλαγή της μορφής του).
3. Αν ο χειριστής παραβιάσει τα κριτήρια χρήσης του τηλεχειριστηρίου.
4. Αν το ρομπότ αντικατασταθεί μετά την τοποθέτηση του στο Dohyo.
5. Αν ο χειριστής ή το ρομπότ δεν συμμορφώνεται με βασικά κριτήρια ασφάλειας.
6. Σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια που θα θεωρηθεί αθέμιτη από το διαιτητή.
8.2 Hansoku (Violation/Παραβίαση)
Στις πιο κάτω περιπτώσεις η αντίπαλη ομάδα ή και οι δύο ομάδες κερδίζουν ένα (1) βαθμό Yuko:
1. Αν κάποιο εξάρτημα/μέρος του ρομπότ πέσει από το ρομπότ.
2. Αν το ρομπότ δεν κινηθεί.
3. Αν και τα δύο ρομπότ κινηθούν αλλά δεν συγκρουστούν.
4. Αν το ρομπότ πάρει φωτιά ή βρεθεί σε κατάσταση που μοιάζει ότι πήρε φωτιά.
5. Αν ο χειριστής θέλει να τερματίσει τον γύρο.
8.3 Hansokumake (Defeat due to violation/Ήττα λόγω Παραβίασης)
H ομάδα (ή ο χειριστής) που παραβιάζει τους πιο κάτω κανόνες χάνει τον αγώνα λόγω παραβίασης:
1. Αν η ομάδα δεν εμφανιστεί στον καθορισμένο χώρο Dohyo στη αρχή του αγώνα ή αν ο χειριστής ξεπεράσει το χρόνο που δίνεται για συντήρηση. Δείτε την παράγραφο «8. Ο Αγώνας».
2. Αν ο χειριστής σαμποτάρει τον αγώνα. Για παράδειγμα, αν εκούσια σπάσει ή αλλοιώσει το Dohyo.
3. Αν ο χειριστής παραβιάσει τις απαιτήσεις στην παράγραφο «11.4 Sikkaku».
4. Αν το ρομπότ δεν κάνει αυτόνομες κινήσεις.
5. Αν ο χειριστής δεν συμμορφώνεται με βασικά κριτήρια ασφάλειας ακόμα και μετά που έχει δεχτεί «Keikoku».
8.4 Sikkaku (Disqualification/Αποκλεισμός)
Στις πιο κάτω περιπτώσεις η ομάδα αποκλείεται από το διαγωνισμό και θα πρέπει να αποχωρήσει. Τα αποτελέσματα της ομάδας δεν λαμβάνονται υπόψη και δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο αποτελεσμάτων του διαγωνισμού.
1. Αν το ρομπότ της ομάδας δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις που καθορίζονται στην παράγραφο «5.1 Απαιτήσεις για το Ρομπότ».
2. Αν ο χειριστής του ρομπότ συμπεριφέρεται με μη ενδεδειγμένο ή αναξιοπρεπή τρόπο. Για παράδειγμα αν βρίζει ή προκαλεί ή επιτίθεται φραστικά ή άλλως πως στον αντίπαλο ή τους διαιτητές.
3. Αν ο χειριστής σκόπιμα τραυματίσει τον αντίπαλο.
9. Διακοπή του Αγώνα
1. Αν ο χειριστής τραυματιστεί και δεν μπορεί να συνεχιστεί, η ομάδα του χειριστεί μπορεί να απαιτήσει τη διακοπή του αγώνα.
2. Σε περίπτωση που το πιο πάνω επισυμβεί, οι διαιτητές κάνουν τις απαραίτητες διευθετήσεις για την άμεση επανέναρξη του αγώνα. 3. Αν οι διευθετήσεις δεν επιτρέπουν τη συνέχιση του αγώνα, η αντίπαλη ομάδα κερδίζει την πρόκληση χωρίς αγώνα.
10. Ενστάσεις
Οι αποφάσεις των διαιτητών δεν υπόκεινται σε ενστάσεις εκ μέρους των ομάδων. Σε περίπτωση διαφωνιών ή αντίθετων απόψεων, τον τελικό λόγο τον έχουν οι διαιτητές σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή. 14 Σήμανση των Συμμετεχόντων & των Ρομπότ 14.1 Σήμανση των Ρομπότ (Markings on the robot) Στα ρομπότ θα τοποθετηθεί αυτοκόλλητη ετικέτα με τον μοναδικό αριθμό αναγνώρισης του ρομπότ. Η σήμανση των ρομπότ θα γίνει από την Οργανωτική Επιτροπή.
11. Σήμανση των Ρομπότ
Σήμανση των Ρομπότ (Markings on the robot) Στα ρομπότ θα τοποθετηθεί αυτοκόλλητη ετικέτα με τον μοναδικό αριθμό αναγνώρισης του ρομπότ. Η σήμανση των ρομπότ θα γίνει από την Οργανωτική Επιτροπή.
12. Όροι Συμμετοχής στη Διοργάνωση
-
Συμμετοχή στη διοργάνωση του ROBOTEX HELLAS προϋποθέτει και επιβάλλει αποδοχή των όρων συμμετοχής από τους διαγωνιζόμενους, τους προπονητές και τους οργανισμούς που εκπροσωπούν.
-
Σε περίπτωση οποιασδήποτε διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου στα έγγραφα των κανονισμών, το αγγλικό κείμενο θεωρείται ως σωστό.
-
Το ρομπότ θα πρέπει να εγγραφεί πριν το διαγωνισμό. Η διαδικασία εγγραφής περιλαμβάνει τον τεχνικό έλεγχο του ρομπότ και τη σήμανση του ρομπότ με μοναδικό αριθμό.
-
Στο διαγωνισμό θα υπάρχουν δύο (2) κριτές. Ένας επιπλέον συντονιστής των κριτών είναι δυνατόν να είναι παρόν για επίβλεψη της όλης διαδικασίας.
-
Όλες οι ερωτήσεις και προβλήματα που τυχόν θα συμβούν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού αναφέρονται στους κριτές.
-
Η τελική απόφαση που αφορά τυχόν ενστάσεις θα λαμβάνεται από τους κριτές/διαιτητές σε συνεργασία με τους διοργανωτές.
-
Οι αποφάσεις των κριτών σε τυχόν ενστάσεις είναι τελεσίδικες και οριστικές και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης ή προσβολής από τους συμμετέχοντες, τους προπονητές ή τους οργανισμούς που εκπροσωπούν.
-
Σε περίπτωση σκόπιμης αλλοίωσης ή αλλαγής της σήμανσης του μοναδικού αριθμού του ρομπότ, ο προπονητής και η ομάδα του θα αποβάλλονται αυτόματα από τη διοργάνωση. Ως αποτέλεσμα δεν θα μπορούν να λάβουν μέρος σε οποιαδήποτε άλλη πρόκληση έχουν κάνει εγγραφή. Ο προπονητής και η ομάδα του θα αποχωρούν άμεσα από το χώρο της διοργάνωσης. Ο προπονητής χάνει επίσης το δικαίωμα του να λάβει μέρος στην επόμενη διοργάνωση του ROBOTEX HELLAS και αποκλείεται αυτόματα και από τη συμμετοχή του στο ROBOTEX INTERNATIONAL σε περίπτωση που ομάδα του έχει κερδίσει σε διαγωνισμό στο ROBOTEX HELLAS. Η Οργανωτική Επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να ονομάσει δημόσια τον προπονητή και τα μέλη της ομάδας του.
-
Αναμένεται από τους προπονητές και τα μέλη των ομάδων να επιδεικνύουν πνεύμα ευγενούς άμιλλας και να συμπεριφέρονται με αλληλοσεβασμό, ευπρέπεια και κοσμιότητα μεταξύτουςκαιαπέναντιστουςοργανωτές,τουςκριτέςκαιτουςεθελοντέςκαιναπροάγουν το «ευ αγωνίζεσθε». Συνεπώς, η Οργανωτική Επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να αποβάλει οποιονδήποτε από το χώρο της διοργάνωσης παραβιάζει τις πιο πάνω αρχές καλής πρακτικής.
-
Στο διαγωνισμό θα υπάρχουν δύο (2) κριτές. Ένας επιπλέον συντονιστής των κριτών είναι δυνατόν να είναι παρόν για επίβλεψη της όλης διαδικασίας.
13. Τεχνικός Έλεγχος Ρομπότ
-
Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί την ημέρα του διαγωνισμού σε χώρο και χρόνο που θα καθοριστεί από τους διοργανωτές.
-
Τεχνικός έλεγχος διενεργείται πριν από την έναρξη κάθε φάσης (προκριματική, τελική) του διαγωνισμού στον οποίο τυχόν συμμετέχει η ομάδα.
-
Τυχόν αποτυχία μίας ομάδας να προσέλθει έγκαιρα για τεχνικό έλεγχο του ρομπότ της οδηγεί στον αυτόματο αποκλεισμό της ομάδας από τη διοργάνωση.
-
Υπεύθυνος για να προσκομίσει το ρομπότ της ομάδας για τεχνικό έλεγχο είναι μόνο ο/η αρχηγός της ομάδας
-
Ο τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει τον έλεγχο του ρομπότ σύμφωνα με τους όρους της παραγράφου «7. Tο Ρομπότ». Αν το ρομπότ δεν καλύπτει τις προδιαγραφές δεν θα γίνει αποδεκτό για να διαγωνιστεί και αυτόματα αποκλείεται από τη διοργάνωση.
14. Αλλαγή και Αναστολή Κανονισμών
Οποιεσδήποτε αλλαγές ή αναστολή στους κανόνες διεξαγωγής του διαγωνισμού γίνονται από τον Hellenic Educational Robotics Organization σε συνεννόηση με την Οργανωτική Επιτροπή της διοργάνωσης. Παρακαλούμε απευθύνετε τα σχόλια και τις εισηγήσεις στη διεύθυνση info@he-ro.gr.
15. Συμμετοχή στο Robotex International
Οι νικήτριες ομάδες του ROBOTEX HELLAS, 3 (τρεις) στον αριθμό, θα λάβουν μέρος στο ROBOTEX INTERNATIONAL που διεξάγεται στο Ταλλίν της Εσθονίας κάθε Νοέμβριο.