top of page

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ 2x2
 

Junior
 

MRC JUNIOR LOGO.png
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ.png

ΗΛΙΚΙΑΚΗ   ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΝΗΠΙΟ  -  ΝΗΠΙΟ

Α΄- Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Δ΄- ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΣΤΟΧΟΣ

Ο στόχος των Ποδοσφαιριστών Ρομπότ μιας ομάδας (σύμπραξη 2 ομάδων σε μία, ποδόσφαιρο 2x2), η οποία αποτελείται από 2 ρομπότ  είναι να βάλουν όσο το δυνατόν περισσότερα γκολ στην αντίπαλη ομάδα.

ΟΜΑΔΑ

1. Στους Αγώνες συμμετέχουν ομάδες και όχι άτομα.

2. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από δύο (2) – τρία (3) άτομα.

3. Κάθε ομάδα πρέπει να έχει 1 Ποδοσφαιριστή Ρομπότ.

4. Η ομάδα ορίζει ένα μέλος της ως βασικό Προπονητή για τον Ποδοσφαιριστή Ρομπότ της ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή και τους κριτές, για τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και για το χειρισμό του Αθλητή Ρομπότ κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

5. Μέσα από το σύστημα γίνεται σύμπραξη 2 ομάδων σε μία προκειμένου να αγωνιστούν πλέον ως κοινή ομάδα στην κατηγορία ποδόσφαιρο 2 x 2.

6. Κατά τη διάρκεια των αγώνων μια συμμαχία θα αναφέρεται με το όνομα της συμμαχίας.

image.png

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ ΡΟΜΠΟΤ 

Ο Αγώνας αφορά Αθλητές ρομπότ ανεξάρτητα το ρομποτικό πακέτο ή υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί.

Όλοι οι Αθλητές ρομπότ διαγωνίζονται μαζί σε κάθε ηλικιακή κατηγορία.

Για τον διαγωνισμό  MRC JUNIOR επιτρέπεται η χρήση των παρακάτω ρομποτικών πακέτων:​

ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΝΗΠΙΟΥ ΝΗΠΙΟΥ:

  • Lego Spike Essential

  • Lego WeDo2

ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α΄ -  Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:

  • Lego Boost 

  • Lego Spike Essential

  • Lego WeDo2

  • Maqueen DF robot​

  • Makerzoid smart robot 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ΄ -  ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:

  • Maqueen DF robot ​

  • Lego Spike Prime

  • Mindstorm EV3

  • MBot MakeBlock

  • Maqueen DF robot 

  • Makerzoid smart robot 

Κάθε ομάδα επιτρέπεται να έχει μόνο ένα ρομπότ.

Απαγορεύεται:

  • η αλλαγή ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού

  • οι ομάδες να μοιράζονται το ίδιο ρομπότ.

​Όλα τα Ρομπότ διαγωνίζονται μαζί σε κάθε ηλικιακή κατηγορία ανεξάρτητα το ρομποτικό πακέτο ή υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί.  

ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΤΕ ME THN ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ EMAIL ΣΤΟ info@he-ro.gr.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ  ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ ΡΟΜΠΟΤ

1. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ πρέπει να είναι τηλεχειριζόμενος με πρόγραμμα φτιαγμένο σε Laptop ή με τηλεχειριστήρια μόνο εάν αυτά έχουν πριν προγραμματιστεί για να συνδέονται με τον Ποδοσφαιριστή ρομπότ (απαγορεύεται η χρήση έτοιμης εφαρμογής τηλεχειρισμού των παραπάνω εκπαιδευτικών ρομποτικών πακέτων) .

2. Οι μέγιστες διαστάσεις του πρέπει να είναι (20 εκατοστά Πλάτος x 20 εκατοστά Μήκος).

3. Για επιβεβαίωση των προδιαγραφών που αναφέρονται στο σημείο πιο πάνω, ο Αθλητής Ρομπότ θα ζυγίζεται και θα πρέπει με άνεση να χωρεί σε κιβώτιο ελέγχου.

       - Το κιβώτιο ελέγχου έχει διαστάσεις (20 x 20) εκατοστά συν δύο (2) χιλιοστά ανοχή.

4.  Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ θα πρέπει να τοποθετείται στο κιβώτιο ελέγχου χωρίς να εξασκείται πίεση.

5. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ δεν θα πρέπει να φθείρει ή καταστρέφει την πίστα ή να αποτελεί απειλή για τους θεατές με οποιοδήποτε τρόπο.

6. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ πρέπει να έχει κουμπί έναρξης και λήξης της λειτουργίας του.

7. Το μέγιστο βάρος του ρομπότ πρέπει να είναι 700 γραμμάρια.

8. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ μπορεί να έχει μπροστά ένα εξάρτημα για να σουτάρει την μπάλα, χωρίς αυτό να είναι υποχρεωτικό. Το εξάρτημα θα πρέπει να είναι ενσωματωμένο στην βάση του ρομπότ και να μην επεκτείνεται από την διάσταση 20Χ20.

8. Ο Ποδοσφαιριστής ρομπότ θα πρέπει απαραίτητα να έχει τα ηλεκτρονικά μέρη (εγκέφαλο, κινητήρες, αισθητήρες) του πακέτου που θα επιλέξετε και επίσης τους τροχούς. Απαγορεύεται η χρήση τροχών και ηλεκτρονικών μερών από άλλα ρομποτικά πακέτα. Επιτρέπεται η επιπλέον χρήση με άξονες, γρανάζια, λαστιχάκια από άλλα πακέτα της Lego.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΘΛΗΤΗ ΡΟΜΠΟΤ

1. Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των Αγώνων σε χώρο και χρόνο που θα καθοριστεί από τους διοργανωτές.

2. Τεχνικός έλεγχος διενεργείται πριν από την έναρξη κάθε φάσης των Αγώνων στον οποίο τυχόν συμμετέχει ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ.

3. Τυχόν αποτυχία μίας ομάδας να προσέλθει έγκαιρα για τεχνικό έλεγχο του Ποδοσφαιριστή Ρομπότ  της οδηγεί στον αυτόματο αποκλεισμό της ομάδας από τη διοργάνωση.

4. Υπεύθυνοι για να προσκομίσουν τον Ποδοσφαιριστή Ρομπότ της ομάδας για τεχνικό έλεγχο είναι μόνο οι 2  προπονητές του Ποδοσφαιριστή Ρομπότ που θα ορίσει η ομάδα.

5. Ο τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει τον έλεγχο του Ποδοσφαιριστή Ρομπότ σύμφωνα με τους όρους που περιγράφονται παραπάνω στην ενότητα Ποδοσφαιριστής Ρομπότ. Αν δεν καλύπτει τις προδιαγραφές δεν θα γίνει αποδεκτό για να διαγωνιστεί και αυτόματα αποκλείεται από τη διοργάνωση.

6. Κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου θα γίνουν ερωτήσεις στην ομάδα στα κρίσιμα σημεία του προγράμματος του ρομπότ. Η ομάδα θα πρέπει να έχει μαζί της το laptop της με το πρόγραμμα του Αθλητή ανοικτό. Εάν από τις ερωτήσεις αποδειχτεί ότι η ομάδα δεν έχει γνώση του προγράμματος τότε η ομάδα λαμβάνει ως ποινή μείον 1 γκολ στο σύνολο των γκολ που τυχόν θα φέρει στο Άθλημα.

image.png
image.png
image.png

ΠΙΣΤΑ

1. Οι πίστα του Αγώνα είναι ορθογώνια με διαστάσεις 236,2 x114.3 cm

2. Ο αγωνιστικός χώρος είναι  197,34 X 98,42 cm

3. Διαστάσεις Μεγάλης Περιοχής: 230 Χ 560 mm

4. Οι εστίες είναι Μήκος: 35 cm  - Ύψος: 12 cm  -  Βάθος: 8 cm

5. Περιμετρικά φέρει λευκό πλαίσιο πάχους 2.5εκ για ασφάλεια των ρομπότ.

6. Για δοκιμή των Ποδοσφαιριστών  Ρομπότ πριν την έναρξη των Αγώνων θα υπάρχει χρόνος όπου οι Προπονητές τους θα έχουν πρόσβαση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σύμφωνα με πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί την ημέρα των αγώνων.

7. Μετά τις δοκιμές και λίγο πριν την έναρξη κάθε διαγωνιστικού γύρου οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ θα μπαίνουν σε καραντίνα.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ new field.png

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

1. Οι συμμαχίες θα χωριστούν σε γκρουπ ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε σύστημα ομίλων/προημιτελικών/τελικών, ώστε να επιτρέπονται ίσοι γύροι παιχνιδιού για κάθε συμμαχία. Οι αποφάσεις των διαιτητών πρέπει να είναι ομόφωνες και οριστικές. Αμφισβήτηση αυτών των αποφάσεων οδηγεί σε αποκλεισμό.


2.Το ταίριασμα των ομάδων σε συμμαχίες θα γίνει απο το σύστημα,  μετά την επίσημη έναρξη του διαγωνισμού θα είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα για όλους τους συμμετέχοντες. Όσοι περάσουν τους ομίλους θα παίξουν προημιτελικούς/ημιτελικούς/τελικούς.
Εάν ο αριθμός των συμμετεχόντων δεν είναι αρκετός για τους ομίλους, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από την αρχή χρησιμοποιώντας το πυραμιδικό σύστημα. Η θέση στην πυραμίδα θα είναι τυχαία.

3.Μετά τον τεχνικό έλεγχο, όλες οι ομάδες θα παραμείνουν στον χώρο που τους έχει δεσμευτεί.  Οι ομάδες μπορούν να εγκαταλείψουν τον χώρο μόνο όταν κληθούν στον αγωνιστικό χώρο. Κάθε ομάδα θα κληθεί από έναν διαιτητή του αγώνα, όταν χρειαστεί να πάει στον χώρο αναμονής που βρίσκεται κοντά στον αγωνιστικό χώρο.


4. Εάν η ομάδα δεν επιστρέψει στην πρώτη κλήση, θα χάσει τον αγώνα.


5. Μετά την ολοκλήρωση ενός αγώνα, οι ομάδες πρέπει να επιστρέψουν στον χώρο που έχει δεσμευτεί για αυτές.


6. Κάθε ομάδα έχει την ευθύνη να ακολουθεί το αρχικό πρόγραμμα, που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα και στον χώρο της ομάδας. ΜΗΝ ΑΡΓΗΣΕΤΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!


7. Κάθε ομάδα θα έχει έως 2 προπονητές του Αθλητή Ρομπότ. Μόνο οι προπονητές επιτρέπονται στην περιοχή αναμονής ή στην περιοχή παιχνιδιού. Η υπόλοιπη ομάδα θα παραμείνει στον χώρο της ομάδας ή θα παρακολουθήσει το παιχνίδι από το κοινό.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

image.png

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ τοποθετούνται πίσω από την λευκή γραμμή της περιοχής που υπερασπίζονται.

• Ο Διαιτητής ρίχνει κέρμα για να βγει η ομάδα που ξεκινάει πρώτη. Η ομάδα μπορεί να διαλέξει εστία.

• Ο Διαιτητής τοποθετεί την μπάλα στο κέντρο του γηπέδου.

• Η ομάδα που ξεκινάει τον αγώνα θα πρέπει να έχει ένα της Ποδοσφαιριστή Ρομπότ κοντά στην μπάλα αλλά ο άλλος της Ποδοσφαιριστής θα πρέπει να είναι πίσω από την λευκή γραμμή της περιοχής της.

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ πρέπει να ξεκινήσουν να κινούνται τουλάχιστον πέντε δευτερόλεπτα αφού ο Διαιτητής σφυρίξει την έναρξη.  Σε αντίθετη περίπτωση μένει εκτός γηπέδου για 2 λεπτά.​

• Κατά την διάρκεια του αγώνα ο χρόνος δεν σταματάει καμία στιγμή.

• Ο Διαιτητής είναι ο μόνος ο οποίος μπορεί να επαναφέρει την μπάλα στο κέντρο του γηπέδου οποιαδήποτε στιγμή κρίνει ότι χρειαστεί.

• Ο Διαιτητής είναι ο μόνος ο οποίος μπορεί να ακουμπήσει ένα τραυματισμένο Ποδοσφαιριστή Ρομπότ και να τον απομακρύνει από τον αγώνα.

• Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ μπορεί να επανέρθει μετά από επισκευή στον Αγώνα μόνο από τον Διαιτητή.

Γκολ καταγράφεται όταν η μπάλα περάσει ολόκληρη τη γραμμή της εστίας και παραμείνει μέσα στο τέρμα ή μπει και βγει.

  • Εάν μία συμμαχία σκοράρει γκολ, τότε, χωρίς να διακοπεί ο χρόνος, η μπάλα τοποθετείται ξανά στο κέντρο του γηπέδου από τον διαιτητή και είναι ελεύθερη για τις δύο συμμαχίες να τη διεκδικήσουν. Ο αγώνας δεν διακόπτεται, αλλά συνεχίζεται μέχρι τη λήξη των 5 λεπτών.

  • Αν υπάρχει Ρομποτικός Ποδοσφαιριστής στο κέντρο εκείνη τη στιγμή, η μπάλα τοποθετείται δεξιά ή αριστερά του κέντρου, ώστε να μην υπάρχει πλεονέκτημα για κανέναν Ρομποτικό Ποδοσφαιριστή.

  • Αν η μπάλα βγει άουτ, έξω από τα όρια του γηπέδου και δεξιά ή αριστερά από τις γωνίες πίσω από τις εστίες, ο διαιτητής την τοποθετεί ξανά στο κέντρο του γηπέδου. Αν υπάρχει Ρομποτικός Ποδοσφαιριστής στο σημείο εκείνη τη στιγμή, η μπάλα τοποθετείται δεξιά ή αριστερά του κέντρου ώστε να μην υπάρχει πλεονέκτημα για κανέναν Ρομποτικό Ποδοσφαιριστή.

  • Εάν ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ αναποδογυρίσει για οποιοδήποτε λόγο, ο Διαιτητής τον σηκώνει και το παιχνίδι συνεχίζεται.

  • Αν κάποιοι Ρομποτικοί Ποδοσφαιριστές κολλήσουν μεταξύ τους, τότε ο διαιτητής μπορεί να τους χωρίσει μετακινώντας τους όσο το δυνατόν λιγότερο. 

  • Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ μπορεί να επανέρθει μετά από την επισκευή του στον αγώνα, στην γωνία κόρνερ της περιοχή άμυνας. Μετά την υπόδειξη του διαιτητή, ο αθλητής ρομπότ θα τοποθετηθεί δεξιά ή αριστερά της γωνίας κόρνερ, για να αποφευχθεί η θέση που δίνει πλεονέκτημα στην κατοχή της μπάλας π.χ. ακριβώς μπροστά της.

Ένα ρομπότ θεωρείται τραυματισμένο όταν:

  • Έχει αποσυναρμολογηθεί

  • Έχει χάσει την σύνδεσή του και παραμένει ακίνητο.

Ο αθλητής ρομπότ βγαίνει εκτός αγωνιστικού χώρου μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή του.

  • Εάν μια ομάδα αντιμετωπίσει σοβαρή βλάβη με τον Ποδοσφαιριστή Ρομπότ της, επιτρέπεται να αλλάξει ΜΟΝΟ τον μικροεπεξεργαστή ή κάποιο ελαττωματικό κινητήρα.

  • Αν όλοι οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ μιας συμμαχίας τραυματιστούν και βγουν από το παιχνίδι, ο χρόνος παγώνει και αρχίζει ξανά όταν έστω και ένας Ποδοσφαιριστής Ρομπότ επανέλθει στον αγωνιστικό χώρο.

  • Αν ο τραυματισμός προκληθεί από τον διαιτητή κατά το ξεμπλοκάρισμα των Αθλητών Ρομπότ, ο χρόνος παγώνει και αρχίζει να μετράει μετά την επιστροφή των Ρομπότ. Οι παίκτες και η μπάλα τοποθετούνται στην θέση έναρξης του αγώνα.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΟΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΡΟΜΠΟΤ ΝΑ:

·Αιχμαλωτίσουν την μπάλα με οποιοδήποτε τρόπο.

Η μπάλα πρέπει να κινείται ελεύθερα μέσα στο γήπεδο. Δεν επιτρέπεται να

εισχωρεί πάνω από 2 cm σε κανένα σημείο του ρομπότ. Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση της μπάλας πάνω ή κάτω από τον Αθλητή Ρομπότ.

·Εγκλωβίσουν τον αντίπαλό τους κατά το μαρκάρισμα.

·Σπρώξουν ή να σύρουν τον αντίπαλό τους.

·Προσπαθούν εσκεμμένα να τραυματίσουν τον αντίπαλο.

·Μένουν ακίνητοι μπροστά από την εστία εσκεμμένα για περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα.

·Ο προπονητής να ακουμπάει τον Ποδοσφαιριστή Ρομπότ του κατά τη   διάρκεια του αγώνα χωρίς την άδεια του Διαιτητή.

Η παραβίαση των παραπάνω κανόνων ακολουθείται από σφύριγμα του Διαιτητή και η μπάλα τοποθετείται στο κέντρο του γηπέδου ενώ ο Αθλητής Ρομπότ μακριά από αυτή.

Αν η παραβίαση επαναληφθεί, ο Διαιτητής σφυρίζει και ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ απομακρύνεται από τον αγωνιστικό χώρο για 1 λεπτό. Μετά το 1 λεπτό, ο

Διαιτητής θα ορίσει τη θέση επιστροφής του Αθλητή Ρομπότ.

• Ο κάθε Αγώνας διαρκεί 5 λεπτά.

  1. Νίκη:  3 πόντοι

  2. ισοπαλία: 1 πόντος

  3. Ηττα:  0 πόντοι

 

  • Η συμμαχία με τους περισσότερους πόντους προκρίνεται στην επόμενη φάση.

  • Οι τελικοί νικητές κατατάσσονται στην 1η, 2η, 3η θέση για κάθε ηλικιακή κατηγορία.

  • Σε περίπτωση ισοβαθμίας περνάει στην επόμενη φάση η συμμαχία με τα περισσότερα γκολ.

  • Αν παραμείνει η ισοβαθμία, τότε προκρίνεται η συμμαχία που δέχθηκε τα  λιγότερα γκολ.

image.png

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Οι Ποδοσφαιριστές  Ρομπότ θα επανεξεταστούν από τους διαιτητές πριν από κάθε Αγώνα.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΑΣ 

Λόγοι αποκλεισμού ομάδας: 

  • Το Ρομπότ δεν συμμορφώνεται με τους Τεχνικούς Κανονισμούς και η ομάδα αρνείται να τον προσαρμόσει. 

  • Εάν εντοπιστεί ότι το Όχημα  Ρομπότ δεν λειτουργεί αυτόνομα αλλά με τηλεχειρισμό, bluetooth, wifi κλπ. 

  • Έστω και ένας Τεχνικός συμπεριφέρεται με μη ενδεδειγμένο ή αναξιοπρεπή τρόπο, βρίζει, προκαλεί, επιτίθεται (λεκτικά ή αλλιώς) σε: 

  •  Άλλους συναθλητές 

  •  Διαιτητές 

 

  • Ο προπονητής της ομάδας επιδεικνύει ανάλογη ανάρμοστη συμπεριφορά προς: 

  •  Άλλες ομάδες 

  • Συναθλητές  

  • Διαιτητές 

Οι αποφάσεις των Διαιτητών είναι οριστικές. Αμφισβήτηση αυτών, μπορεί να κατατεθεί μόνο στους Head judges. Η αμφισβήτηση των τελικών αποφάσεων των Head judge μπορεί να οδηγήσει μία ομάδα ή συμμαχία σε αποκλεισμό. 

​ΝΙΚΗΤΕΣ

Όλες  οι ομάδες βραβεύονται με διάφορα βραβεία ανάλογα την ηλικιακή κατηγορία.

Δημιουργήστε τον λογαριασμό προπονητή και δηλώστε τις ομάδες σας πατώντας στο παρακάτω κουμπί.

football-low_res.jpg
bottom of page